מה מומלץ לעשות לפני הריון ראשון

אם את חושבת על הריון ראשון, בוודאי שאת קצת מבולבלת ולא יודעת מה עושים לפני הריון ראשון. במאמר הזה אני ימליץ לך כמה המלצות שיעזרו לך לעבור את ההיריון על רגל ימין.
לפני הריון ראשון

כידוע לכולנו ההיריון הוא למעשה מצב שנמשך משך תשעה חודשים. אך בעולם המודרני של היום, בו ישנה מודעות גבוהה יותר מאי פעם לכל הנושא הזה של הריון והכנת הגוף לקראת ההיריון. אפשר לומר שכל העיסוק לפני הריון ראשון יימשך לרוב לפחות שנה. שלושה חודשים של הכנה וחיזוק של הגוף, כאשר אחריו יגיע היריון. שהוא כמובן ישאב את האישה כל כולה אל תוך המצב בו היא נמצאת.

חשוב לדעת! ככל שתהיה הכנה טובה יותר של הגוף לקראת ההיריון, כך הוא יהיה קל יותר, בריאה יותר ועם פחות תופעות לוואי.

אז מה עושים לפני הריון ראשון

כדאי לפנות אל הרופא לפני תכנון ההיריון וזאת כדי לוודא כי המצב הבריאותי הינו תקין. והאישה אכן מסוגלת לחוות את ההיריון באופן תקין לחלוטין. לעיתים יהיה עליה לעבור סדרה של בדיקות שונות כדי להבטיח כי אכן המאגרים בגופה מסוגלים לקיים ולהחזיק את ההיריון העתידי.

אם היא סובלת ממחלות כרוניות שונות, חובה להתייחס גם אליהם. יש גם חיסונים שונים שאולי יומלץ לה להתחסן לפני הריון ראשון. כאשר אלו נועדו להבטיח היריון בריא יותר ונטול סיכונים.

חומצה פולית – למה זה חשוב?

כולנו יודעות עד כמה חשוב שניטול חומצה פולית בגיל הפוריות. אז לא נתעלם מהעובדה שרבים מאתנו פשוט מזלזלים בהנחיה, אך כן נציין כי חשוב ממש להקפיד על כך בשלבים שלפני ההיריון הראשון ולכל הפחות שלושה חודשים קודם לכן.

גם בחודשים הראשונים של ההיריון חובה להקפיד על נטילת חומצה פולית. כי היא זו שעשויה להשפיע על הפחתת סיכון למומים אצל העובר.

ישנה המלצה להקפיד על נטילת תוספי תזונה שונים במהלך ההיריון כמו יוד, וויטמין D, ברזל ועוד… כל אלו נועדו כדי לחזק את הגוף ולהעניק לו את מלוא האפשרות להיות במיטבו. כך שהעובר שמתפתח ייהנה מהתנאים הכי טובים והכי יעילים למען התפתחותו התקינה.

ידוע שהעובר לוקח כל מה שהוא צריך מגופה של האם. גם אם אין לה מספיק, הוא את שלו יקבל. אז אם האישה צורכת וויטמינים ומינרלים כמה שהיא צריכה, היא פחות תינזק. השיניים שלה יישארו חזקות, היא לא תיחלש מידי ואחרי הלידה היא תתאושש מהר יותר.

בדיקות גנטיות

גם אם אין במשפחה בעיות גנטיות שונות, עדיין זה לא אומר שאפשר לוותר על ביצוע בדיקות גנטיות. במיוחד אם זה לפני הריון ראשון. הבדיקות הללו יעניקו לכם ראש שקט ורוגע בהנחה שהתוצאות תהיינה תקינות ויתנו לכם הנחיות להמשך הדרך במקרה ותתעוררנה שאלות כלשהן.

זיהומים וחיסונים

חשוב לבדוק את המצב החיסוני של האישה ולבדוק אם אין לה כל מחלה זיהומית מדבקת שעלולה לפגוע בעובר.

בכל מקרה חשוב להבטיח מצב בריא ותקין של הגוף לקראת ההיריון הראשון שלך. מאחלת לך הריון בריא קל ונוח, ובסיום תינוק/ת מתוק/ה, בריא/ה ושלמ/ה.

 

לפני הריון ראשון
אולטרסאונד על בטן של אישה בהריון, נורא מתוק 🙂

 

אולי יעניין אותך להמשיך לקרוא:

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית משפחה
לגו
מה סוד הקסם של לגו חברות?

לגו נחשב לאחד המשחקים המצליחים ביותר בכל הזמנים וסדרת החברות כבשה את ליבם של בנות ובנים בכל העולם והפכה גם לסדרה מצליחה והדמויות שמככבות בה מעוררות הזדהות וכל אחת ואחד יוכלו למצוא את הדמות אליה הם הכי מתחברים בחבורת בנות ובני לגו חברות.

קרא עוד »