עיצוב הבית – רעיונות שיפתחו לכם עולם ומלאו

בכל מה שקשור לעיצוב הבית, יש אינספור מקומות שתוכלו להשקיע בהם. הבעיה היא כמובן שבדברים מן הסוג הזה אתם יודעים מהיכן התחלתם אך אתם לא תמיד יודעים עד היכן תגיעו בסופו של דבר
עיצוב הבית - רעיונות שיפתחו לכם עולם ומלאו

 

אם נדמה לכם שעיצוב הבית זה רק עניין לאנשי מקצוע מתחום האדריכלות או עיצוב פנים, תופתעו לגלות כי גם אתם, עם קצת יצירתיות בליווי טיפים מקצועיים שאתם לכם כאן, תוכלו להעניק לבית שלכם מראה מקסים וכובש. אז הנה לכם מספר רעיונות שיפתחו לכם את הראש לכיוונים שונים לעיצוב הבית כדי שגם אתם תוכלו ליהנות בלי השקעה רבה מידי ממטבח מרשים, חדר שינה מזמין במיוחד וכמובן גם סלון מושלם! אז קדימה.

 

הרהיטים – שלכם ובשבילכם

חשוב להבין שהרהיטים בבית נועדו בראש ובראשונה לשמש אתכם בהתאם לצרכים שלכם ועל פי ההרגלים שלכם. אף פעם אל תתפתו לרכוש רהיטים בלי לחשוב על ההתאמה לצרכים ולמטרות כמו גם ההתאמה לחלל הבית ולשטח שברשותכם.

לא כדאי להתקשר חזק מידי לרהיטים ישנים שירשתם מסבתא או אפילו רהיטים שקניתם בתחילת הדרך אך עכשיו הם כבר לא באמת מתאימים לכם.

התאימו את הרהיטים לצרכים שלכם כיום וכמובן גם לחלל שלכם על פי המידות, הצבעים, הטקסטורות וכמובן גם הסגנון.

אתם כמובן צריכים להחליט על סגנון מסוים שעל פיו תבחרו את כל האלמנטים שיעצבו את החלל. אם זה סגנון קלאסי ואם זה סגנון כפרי. לכל אזור עם מה שאכן ייצור את התוצאה הרצויה.

 

הפרטים הקטנים שעושים את ההבדל הגדול

כאשר אתם מחפשים טיפים לצורך עיצוב הבית רעיונות שישנו את החלל בלי הרבה השקעה, אתם בהחלט יכולים למצוא כמה וכמה אלמנטים שהם לא בהכרח יקרים והם גם לא ממש גדולים אך הם אלו שיעשו בסופו של דבר את כל ההבדל.

כך למשל השטיח. זה יכול להיות שטיח קטן בחדר השינה (וכמובן גם שטיח גדול לסלון) אם רק תקדישו את המחשבה ואת הזמן בבחירה חכמה של שטיח שיהיה גם מתאים מבחינת הצבעים, הצורה והטקסטורה, הרי שהוא בהחלט יוכל להעניק לכם את התוצאה הרצויה.

כך גם עם גופי התאורה. יש היום מגוון ענק של גופי תאורה בצורות שונות, בעיצובים מדליקים וגם עם צבעי אור משתנים. בכוחו של כל גוף תאורה ליצור שינוי מהותי במראה הכללי של החלל.

סוג הפרזול והידיות על ארונות הבית בחדרים השונים עשויים אף הם ליצור שינוי מהותי בכל הקונספט והמראה של הבית. ככל שתשקיעו יותר חשיבה ותבחרו את הידיות בצורה תואמת, תיהנו בסופו של דבר מעיצוב מושלם יותר של הבית. חשוב להיצמד לקו מסוים ולא להתפזר ולקחת מכל רעיון מעט. זה עלול ליצור ערבוביה ומראה מאוד מבולגן ולא נעים לעין, וחבל.

 

קונספט עיצובי מוביל

כפי שכבר הדגשנו. תמיד חשוב ללכת על קונספט עיצובי אחד שיוביל אתכם לכל אורך הדרך. חשוב לבחור שפה עיצובית אחת ברורה ועל פיה לבנות את כל השאר. כך שאם תבחרו חיפוי רצפה אחיד או סוג של תאורה מסוימת שתתחיל כבר מאזור הכניסה לבית, שימו לב להמשיך אותה עד לחדרי השינה. שימו לב כמובן לכל התנאים האובייקטיביים שיש לכם בחלל כדי לקבל את המראה המושלם.

כל האלמנטים שתבחרו, חשוב שיתכתבו היטב אחד עם השני. אז לעיתים זה יהיה ממש צבע אחיד לכל אורך הדרך ולעיתים זה יהיה דווקא להיפך. פריט אחד בצבע שונה שישבור את החדגוניות וזה מה שייצור את המראה המתבקש. אז זה לא חייב להיות ספות חדשות או רהיטים לגמרי חדשים. צאו מהקופסה וחשבו איך תוכלו להשתמש בכל מה ששי לכם כבר ועדיין להעניק להם את הנגיעה החדשנית שאתם רוצים.

אז אם מדובר בספה ישנה שהיא עדיין טובה, חשבו אולי על ריפוד מחדש שלה. אם מדובר בארון שכבר נמאס עליכם אך הוא עדיין במצב ממש חדש וטוב, חשוב אולי על צביעה שלו או על החלפת הדלתות. זה ייצור שינוי משמעותי מאוד והתוצאה עשויה להפתיע אפילו אתכם.

 

מגדירים תקציב

בכל מה שקשור לעיצוב הבית, יש אינספור מקומות שתוכלו להשקיע בהם. הבעיה היא כמובן שבדברים מן הסוג הזה אתם יודעים מהיכן התחלתם אך אתם לא תמיד יודעים עד היכן תגיעו בסופו של דבר. על כן, דווקא בגלל שאתם נמצאים בשלב שיש לכם הרבה מאוד הוצאות ואתם לא רוצים לאבד לגמרי לשיטה, הגדירו לעצכם את התקציב עד כמה אתם מוכנים להשקיע וכמה יש לכם כרגע מבחינת כסף נזיל לצורך כך. לא כדאי להיכנס להתחייבויות גדולות מידי וארוכות טווח. כי לעיתים התשלומים שיימשכו משך חודשים ארוכים כבר לא ייראו לכם כלל מוצדקים בשלבים הללו כאשר העיצוב כבר כמעט נמאס עליכם ואתם כבר חושבים על חידושים.

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

כדי להגיע לתוצאות יפות, חשוב לתכנן. התכנון יכול להיות על בסיס תמונות שתוכלו לראות ברחבי הרשת ופשוט לקבל השראה ורעיונות שונים לעיצוב חדרי הבית השונים. זה יכול להיות גם שיטוט בחנויות שונות המציעות פריטי נוי לבית, רהיטים מיוחדים, וילונות, שטיחים או מוצרי טקסטיל. עם זאת, חשוב מאוד לתת את הדעת על כך כי נשמר הקו העיצובי. לכן, אל תמהרו לרכוש מכל הבא ליד. תראו מה יש לחנויות להציע, תצלמו ותמשיכו לחנות הבאה. רק לאחר שאתם יכולים לבנות לעצמכם תמונה ברורה של רהיטים ושאר פריטי אקססוריז שמתאימים זה לזה, רכשו הכול יחד והתחילו לעצב.

 

דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם

כולנו חשים מה דירה נאה עושה לנו ולהרגשה שלנו. ברור שכדי ליהנות מהתוצאות של הדירה הנאה, חשוב לעבוד בחכמה ולפעול מתוך חשיבה מסודרת. אם תפעלו על פי ההוראות הטיפים שנתנו לכם עד כה אין ספק שתוכלו להגיע בסופו של דבר לתוצאה של בית שייראה ממש כאילו נלקח מתוך קטלוג.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על:

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית הכל לבית
חברת ניקוי ספות
איך מוצאים חברת ניקוי ספות מומלצת

בחירת חברת ניקוי ספות יכולה לשנות את תחושת הניקיון בבית. אז איך לבחור את החברה המתאימה, עם המלצה על חברת טל קלין, המובילה בתחום. לצד טיפים לתחזוקה אחרי, המאמר מספק מדריך לשמירה על ספה נקייה.

קרא עוד »
נזילה מהשכנים
מה לעשות כאשר יש נזילה מהשכנים?

נזילות מים מהתקרה יכולות להפוך כל דירה לסיוט. אבל מה גורם להדלפות אלה, וחשוב מכך, איך אפשר לטפל בהן? במדריך מקיף זה, נבין את התעלומה מאחורי נזילות מים שמגיעות מהשכנים ונחקור את הסימנים שיש להיזהר מהם.

קרא עוד »
מנורה עומדת
ככה תבחרו מנורה עומדת שתאיר לכם את החדר

שילוב תאורה הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב החדר וכיום ישנן אלטרנטיבות רבות, פרקטיות ואסתטיות כאחד, להארת החלל כשאפשר לבחור גופי תאורה מסוגננים שיפיצו את האור המבוקש. נהוג לבסס שלוש שכבות בסיס של תאורה: היקפית ורחבה שמאירה שטח ניכר מהחלל, תאורה פרקטית ממוקדת מכוונת יעד ותאורת מבטא לצרכי הדגשה.

קרא עוד »
פתרונות אבטחה לבית
המדריך המלא למיגון מלא לבית

כפי שניתן וודאי להבין, פתרונות מיגון לבית יש הרבה, אבל המטרה היא להצליח ולבחור את אותם אמצעים ייחודיים שיצליחו לענות על הדרישות שלכם באופן מדויק. חברה מקצועית תדע איך לעבוד באופן כזה שיאפשר לכם ליהנות מכל היתרונות שיש לעולם החדש להציע. בנוסף, היא תעמוד לצידכם כדי להבטיח כי אתם יודעים איך להפעיל כל מכשיר ואיך לבצע כל פעולה בעת הצורך.

קרא עוד »