האם בכל תאונה יש ירידת ערך?

האם בכל תאונה יש ירידת ערך

במידה והרכב עבר תאונה בעבר או אם אתם מעוניינים למכור את הרכב גם זמן רב לאחר אותו אירוע, הרי שעליכם לחשוב על ירידת ערך רכב. במאמר הבא נסביר בדיוק איך מחשבים את ירידת הערך. למה חשוב להכיר בה ואיך מנהלים את המשא ומתן בצורה חכמה יותר הלכה למעשה. נשמע מעניין? אנחנו מתחילים עכשיו.

איך נקבע מחיר הרכב ומה משפיע עליו

כל אחד מאיתנו יודע כי אם נרצה לרכוש מכונית חדשה מהנילונים, הרי שנדרש לשלם עליה סכום גבוה בהרבה מאשר אם היינו בוחרים לרכוש מכונית מיד שניה. למה המשוואה הזו ברורה כל כך? משום שבאופן טבעי כל אחד מאיתנו יודע כי ברגע בו המכונית יוצאת מהמפעל ועוברת לבעלים החדשים, היא מתחילה להישחק. השחיקה מביאה לירידה בערך הרכב. כאשר מעוניינים למכור את האוטו לאדם אחר, עלינו לחשב את שווי הרכב על פי כמה מדדים:

  1. מחיר הרכב על פי המחירון: המחירון הוא מחירון קבוע. זה מחיר הבסיס עבור שווי הרכב. המחיר נקבע על פי קריטריונים כמו שנת יצור הרכב, חברת היצור, דגם המכונית ועוד. המחירון המוכר מכולם הוא מחירון הרכב של יצחק לוי ובדרך כלל נסתכל עליו כדי לנסות ולהבין מה שווי הרכב הנמצא ברשותנו.
  2. מהמחיר המלא נוריד את הסכום בעקבות שחיקה: שחיקה של הרכב לאורך הזמן כאמור, מורידה את הסכום אותו נקבל עבור המכונית. תאונות דרכים מביאות להאצה בשחיקה של האוטו. אנחנו לא צריכים להיות מכונאים גדולים כדי להבין כי בכל תאונה המכונה שהיא האוטו שלנו מאבדת מהיכולות שלה. בין אם משום שהבלמים הופעלו בכוח גדול מדי או כי מערכות ההגנה של הרכב כבר הופעלו ועכשיו עלינו לתקן את הבעיה הזו.

נכון, אפשר בהחלט לערוך תיקונים כאלו ואחרים שיעלו עוד פעם את המחיר של האוטו. אבל יש לזכור כי לעיתים מהלך כזה לא בהכרח פרקטי. שכן יש מקומות בהם ברור כי התשלום עבור התיקון כבר יכול לעזור לנו לרכוש אוטו חדש אז בשביל מה להתאמץ. שנית, הרי שלא תמיד אפשר להחזיר את האוטו למצבו המקורי. כך שעדיין תירשם ירידת ערך.

מי יכול לקבוע מה שווי המכונית היום

התפקיד של שמאי רכב בחברות ביטוח וכדומה הוא לבחון את הסוגייה הזו. להחליט האם הייתה ירידת ערך לרכב ואם כן, בכמה. הוא יקבל החלטה על בסיס נתונים שונים. כמו מצב המכונית טרום התאונה. כמו אופי התאונה ובחינה של האזור הפגוע. יש מקרים בהם השיקום הרבה יותר פשוט ואפקטיבי ויש מקרים בהם אין ברירה אלא להכיר בכך שהמכונית איבדה מערכה המקורי בצורה ניכרת.

מה עושים כאשר המכונית כבר לא ממש שווה

במקרה כזה יש לנו כמה אפשרויות. אם אתם לא מעוניינים למכור את הרכב ביד שניה כי אתם מבינים כי המחיר אותו תקבלו בעבור המכונית כבר לא שווה את המאמץ, יש פתרונות. אחת מהן היא למכור את המכונית לקונה רכבים לפירוק. במקרה הזה אתם תקבלו הצעת מחיר המתייחסת לא כל למכונה כולה כמכלול. אלא, לערכם של החלקים במידה ומפרקים אותם מהמכונית. לא פעם, גם אם אזור מסוים באוטו נפגע, אין זה אומר כי ערכם של החלקים השונים ירד גם כן. היתרון הנוסף בפניה לאיש מקצוע מהסוג הזה הוא שאתם כבר לא צריכים להתמודד עם הבירוקרטיה. יהיה מי שיסיע את האוטו למקום אחר, יטפל בכל הניירת ואתם, רק תיהנו מהרווח שתעשו על המכירה הזו.

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
נזילה מהשכנים
מה לעשות כאשר יש נזילה מהשכנים?

נזילות מים מהתקרה יכולות להפוך כל דירה לסיוט. אבל מה גורם להדלפות אלה, וחשוב מכך, איך אפשר לטפל בהן? במדריך מקיף זה, נבין את התעלומה מאחורי נזילות מים שמגיעות מהשכנים ונחקור את הסימנים שיש להיזהר מהם.

קרא עוד »