המלצות לאילוף וגידול גורים

אילוף כלבים הוא תהליך ארוך ומאתגר, אך זה יכול להיות גם מאוד משמעותי ומספק לבעלי הכלבים. האילוף מאפשר לכלב להתפתח ולהצליח בחיים ולפתח מערכת יחסים טובה עם הבעלים ועם העולם החיצוני.
המלצות לאילוף וגידול גורים

גורים

משפחות רבות מגדלות באהבה גדולה גורים ונהנים מאד מהימצאותה של חית מחמד זו תמיד איתם בבית. עם הזמן היא הופכת לחלק אינטגרלי ואהובה על כולם וגם על האורחים והחברים שמגיעים מעת לעת. גידול גורים אינו עניין של מה בכך וזו אחריות גדולה עבור בני המשפחה. הם דואגים לנושא האוכל, האילוף והתזונה של הגורים לאורך כל הדרך. במקרים רבים הם נעזרים במומחים כמו ווטרינר מאלף כלבים או תזונאי כלבים, כדי לבחור את המזון המיטבי המתאים עבורם.

בנושא אוכל מומלץ לגורים כדאי לבחון את כל האפשרויות ולנסות סוגי מזון שיש בהם את כל הרכיבים החשובים ביותר. ריטה פסחוב ממליצה על מזון שיש בו ויטמינים, מינרלים ודגנים שהם חשובים ביותר לתהליך הצמיחה וההתפתחות של הגורים. חלוקת ההרכב היא % 25 חלבון, % 14 שומן, אפר גולמי בשיעור של % 5.9 . כמו כן חשוב שיהיה בהם אומגה 3 וגם אומגה 6 אשר הם חשובים חיוניות של הפרווה וגם העור שלהם.

מזון עבור גורים

בין המרכיבים המומלצים ביותר אפשר למנות שומנים צמחיים, קמח חיטה, תירס, קמח תירס, עוף מיובש ועוד.

חשוב להקפיד ולרכוש רק מזון גורים אשר עומד בתקנות המחמירות של AAFCO וכך בעלי הכלבים רגועים שהמזון הוא בטיב מעולה וישרת את המטרה של התפתחות נאותה ומניעת מחלות. מזון זה מתאים לכלל הגורים ולא לאלו שיש להם בעיות בריאותיות ספציפיות, ולכן עדיף לרכוש עבורם אוכל אחר שמותאם לצורך שלהם.

המלצות לאילוף וגידול גורים

איזה אוכל הכי טוב לכלבים

אילוף גורים

גורים קטנים אינם מודעים לאופן ההתנהלות התקין כאשר הם גדלים בבתים ולכן יש לאמן אותם לכך. אילוף גורים מצריך הכוונה בהתנהלות בסיסית בנושאים כמו היגיינה, אי עשיית הצרכים בבית אלא מחוצה לו ובנוסף לכך אילוף לאורח החיים הביתי. אין זה נושא פשוט ולכן אפשר להגיע לכך באמצעות מאלף שהוא מומחה לגורים קטנים.

כשמדובר בגורים קטנים, זה מוקדם מדי להעביר אותם לחוות אילוף ולכן האופציה הנוחה ביותר היא שהמאלף המיומן מגיע לבית המשפחה אחת לכמה ימים ומלמד את הגור צעד אחר צעד פעולות שונות.

המלצות לאילוף וגידול גורים

המלצות לאילוף וגידול גורים

מעקב בריאותי של כלבים קטנים

כבר בימים הראשונים להגעתו של הגור לבית המשפחה, מתאמים עבורו תור אצל הווטרינר כדי שיבדוק אותו באופן יסודי. לאחר מכן הווטרינר נותן לו את החיסונים הנדרשים וגם קובע את המשך לוח הזמנים לקבלת החיסונים הנוספים. לאור המחלות השונות של הכלבים שהגורים פוגשים לעיתים מחוץ לבית, קיימת חשיבות גבוהה לשמירה על המסגרת של החיסונים, כדי לתת הגנה מיטבית לגורים.

הווטרינר ממליץ על סוג המזון שהוא האופטימלי עבור גור זה, שהוא עשיר בחלבון, יש בו את הרכיבים החיוניים, וויטמינים, מינרלים ועוד. כאשר מדובר במזון שהוא איכותי והגודל שלו הוא קטן, הגור ייהנה מהמזון וכך רמת ההתפתחות שלו תהיה נורמטיבית.

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
נזילה מהשכנים
מה לעשות כאשר יש נזילה מהשכנים?

נזילות מים מהתקרה יכולות להפוך כל דירה לסיוט. אבל מה גורם להדלפות אלה, וחשוב מכך, איך אפשר לטפל בהן? במדריך מקיף זה, נבין את התעלומה מאחורי נזילות מים שמגיעות מהשכנים ונחקור את הסימנים שיש להיזהר מהם.

קרא עוד »