כל מה שצריך להכיר על המשטרה הבינלאומית [אינטרפול]

במאמר הבא נדבר בהרחבה על פעולותיה של המשטרה הבין לאומית [אינטרפול] בשנים האחרונות וכמובן, נעביר לכם מידע שיסייע לכם בעת הצורך. מתחילים עכשיו. 
אינטרפול

אנחנו חיים בעידן יוצא דופן בתולדות ההסטוריה האנושית. אנחנו לא נלאה אתכם בפרטים משיעורי ההסטוריה, אבל אנחנו כן נגיד כי אם עד לפני כמה אלפי שנים, כל קבוצת אנשים, כל כפר ועיר, ניהלה את ענייניה בעצמה, הרי שהיום, עם התפתחותה של הגלובליזיה והמעבר המהיר והפשוט של מידע ואנשים בין מדינות, הרי שהאנושות נאלצה לפתח כלים חדשים שיאפשרו לה לקיים חברה צודקת ומוסרית, חברה בה שולטים החוק והסדר. בשנת 1923 הוקם האינטרפול לראשונה. המטרה הייתה ליצור משטרה בינלאומית, אשר לא תשמש בתור רשות לאכיפת החוק, אלא, בתור רשות אשר לה היכולת להעביר מידע בין מדינות ולוודא כי פושעים ועבריינים לא יצליחו לעבור בקלות בין מדינה ומדינה, אלא, יהיה גוף שתהיה לו האפשרות לעקוב אחרי כלל האזרחים בעולם ולדווח במידת הצורך לגופים הרלוונטים במדינות השונות.

מה תפקידו של הארגון בשנים האחרונות

חשוב להבין, האינטרפול הוא מעיקרו גוף לא פוליטי. כלומר, בכל הנוגע לתלונות על פשעי מלחמה וכיוצא באלו הוא לא רלוונטי. הגוף מתעניין בעיקר באירועים של סחר בבני אדם, זנות וסחר בסמים. משטרה בינלאומית תשאף להביא לדין מי שמואשמים בעבירות בתחום הכלכלי במדינות שונות ברחבי העולם. הגוף מפרסם כמו הודעות בצבעים שונים, אשר בכל פעם, מיועדות כדי לאתר מידע בנוגע לאדם זה או אחר ברחבי העולם. למשל, הודעה אדומה, היא המסגרת בה מודיעים על מי שנאשם בפלילים ולמעשה מועמד לדין. הודעה שחורה לעומת זאת, היא הודעה על אדם אשר ההנחה היא כי הוא מת ועדיין לא נמצאה גופתו. כאמור, המטרה היא ליצור קשר ולנהל מרכז מידע מסודר בין שורה ארוכה של מדינות, כדי לייעל את תהליכי החיפוש והבקרה במקרים שונים.

על נקודות הממשק של האדם הפשוט עם האינטרפול

בדרך כלל, מרבית אזרחי העולם לא צריכים לחשוב בכלל על משטרה בין לאומית. הרגע בו כדאי לפנות לעורך דין מקצועי כדי לנהל מגעים עם הארגון, רלוונטים במקרים הבאים:

  • אם אתם מעוניינים לקבל מידע על אדם זה או אחר ולהבין מה נרשם עליו בתיקי המשטרה העולמית: ישנם ישראלים אשר הואשמו בעבר בעבירות כאלו ואחרות והם רוצים לדעת האם שמם עדיין מופיע בתיקים הרישמיים ואם הם יכולים לצאת לחוץ לארץ ללא חשש.
  • במידה ותרצו לבקש כי ייעשו שינויים בתיק: יכול להיות מצב בו שמו של אדם מופיע בהודעה אדומה מטעם האינטרפול, אבל לאחר מיצוי הדין הפלילי בישראל או בכל מדינה אחרת, הרי שהוא על פניו ריצה את עונשו אבל הפרטים עדיין לא מעודכנים ברשומות. אז, כדאי לבצע את המהלכים הדרושים כדי להוביל לשינוי.
  • אם תרצו לבקש ביטול צו מעצר:  כפי שוודאי ניתן להבין לא מדובר על תהליך פשוט, אבל הוא בהחלט אפשרי במקרים מסוימים.
  • עבור בקשות הסגרה: יש מי שנעצרו על ידי הארגון והם רוצים להשלים את  ההליך הפלילי ולעמוד לדין בישראל. גם במקרה הזה ניתן לפנות על ידי עורך דין לוועדה של משטרה בינלאומית.

הפנייה יכולה להיעשות רק על ידי עורך דין מיופה כוח

כמובן, לא כל אזרח בכל מדינה יכול לפנות לאינטרפול בבקשה כזו או אחרת. בשביל זה ישנם עורכי דין מקצועיים, המתמחים בדין הבין לאומי. ככלל, אם נתקלתם בבעיה ואם אתם רוצים להבין טוב יותר היכן אתם עומדים, תמיד כדאי להתחיל בקבלת ייעוץ משפטי מבעל מקצוע מומחה לתחום ולמשפט בין לאומי, על מנת שתוכלו לבצע החלטות נבונות בעת הצורך.

לעוד מאמרים והמלצות שיכולים לעניין אותך לחצו על הקישור – מיכאלה ממליצה.

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
נזילה מהשכנים
מה לעשות כאשר יש נזילה מהשכנים?

נזילות מים מהתקרה יכולות להפוך כל דירה לסיוט. אבל מה גורם להדלפות אלה, וחשוב מכך, איך אפשר לטפל בהן? במדריך מקיף זה, נבין את התעלומה מאחורי נזילות מים שמגיעות מהשכנים ונחקור את הסימנים שיש להיזהר מהם.

קרא עוד »