כל מה שרציתם לדעת על טיפולי זוגיות

טיפול זוגי

זוגיות היא הקשר החשוב ביותר שלנו היא המקום בו אנחנו מרגישים מוגנים, אהובים, בטוחים. זוגיות היא המסגרת לתוכה אנחנו יוצקים חיי משפחה, מערכת כלכלית השומרת עלינו מפני המתרחש בחוץ וכאשר אנחנו נמצאים בזוגיות אנחנו כמו מקבלים את המשענת לה אנחנו זקוקים כדי לא להתמודד עם כל אתגרי החיים לבד בכוחות עצמנו. היום יותר מבעבר, יש מודעות הולכת וגוברת לתפקיד החשוב אותו ממלא טיפול ריגשי בחיים שלנו. היום רבים כבר מבינים כי מה שהם יודעים או מבינים על הזוגיות שלהם לא מספיק. ישנם מקרים בהם אנחנו צריכים עזרה, מענה נוסף, כדי שנוכל להמשיך ולקיים זוגיות טובה לאורך הזמן. אם טיפולי זוגיות מעניינים אתכם, המאמר שלנו עוסק בכל מה שאתם צריכים לדעת בנושא הזה בדיוק.

עם אילו אתגרים אנו מתמודדים לאורך השנים

אנחנו מעמידים את הזוגיות שלנו במבחן כל הזמן. אנחנו מעמידים אותה במבחן כאשר אנחנו הופכים לתא משפחתי וצריכים לנהל את הכסף המשותף. אנחנו מעמידים אותה במבחן כאשר מגיעים הילדים ואנחנו נדרשים לחלק את תשומת הלב שלנו. אנחנו מעמידים אותה במבחן כאשר כל אחד מבני הזוג משתנה לאורך החיים. היא עומדת במבחן בכל יום פשוט משום שכל אחד מבני הזוג מביא איתו משקעים וסיפורים מהעבר אשר משפיעים על האופן בו אנחנו מתנהלים בהווה. טיפולי זוגיות הם המקום בו אפשר להתבונן בתבנית על פיה אנחנו מתנהלים בדרך כלל ולחשב מסלול מחדש.

מה מתרחש בתוך חדר הטיפולים

טיפולי זוגיות מתנהלים במה שאנחנו קוראים לו בשפה המקצועית: 'סטינג'. המונח הזה מציין מרחב טיפולי מאפשר, אליו חוזרים בני הזוג בכל שבוע. כאן, רחוק מהילדים, מהדרישות של הבוס בעבודה וכן הלאה, אנחנו יכולים להתחיל הכל מחדש. במהלך הטיפול המטפלת או המטפל, משמשים כמו תמונת מראה. מה זאת אומרת? התפקיד של המטפל או המטפלת זה להקשיב למה שעולה מתוך הטיפול ולשקף את התמונה העולה למתבונן מהצד, עבור בני הזוג עצמם. במרחב כזה, בו כולם יכולים להגיד הכל, צפים הרבה דברים. מכיוון שתהליך טיפולי זוגיות מתקיים בתוך קליניקה, מלווה באשת מקצוע, התהליך כולו מתנהל עם ליווי כך שאתם לא צריכים לחשוש ממה שעולה. שכן תמיד יהיה מי שיכווין אתכם חזרה למסלול. מי שיעזרו לכם להתמודד עם הרגשות העולים ועם אתגרי החיים. ביחד תלמדו להפוך זוג קשוב יותר, אוהב יותר, מכיל.

עכשיו הזמן שלכם לקחת את הזמן לריפוי

רבים למדו לאורך החיים כי עליהם קודם כל לחשוב על האחרים לפני שהם חושבים על עצמם. תמיד יש מי שצריך עזרה יותר מהם, תמיד יש מי שצריך מענה כזה או אחר. אבל אנחנו כאן כדי להגיד כי ההיפך הוא הנכון. כאשר אנחנו מצליחים לקיים מערכת יחסים יציבה ומשמעותית, אנחנו כמו מקרינים חזרה את הטוב החוצה, לכל מי שאנחנו באים עימו במגע. אם אלו הילדים שלנו ואם אלו אפילו קולגות מהעבודה. ברגע בו אנחנו לומדים איך להתנהל בתוך מערכת היחסים החשובה ביותר, אנחנו כמו לומדים איך לנהל את החיים שלנו באופן בו אנחנו מעוניינים לנהל אותם.

דווקא בעידן הנוכחי אנחנו רואים איך עולה המודעות וההבנה כי לא הכל אנחנו יודעים לפתור לבד. לעיתים, הדבר הנכון הוא לעבור תהליך משמעותי ביחד עם איש טיפול כדי למצוא את הדרך לזוגיות משמעותית ומאושרת.

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית משפחה
לגו
מה סוד הקסם של לגו חברות?

לגו נחשב לאחד המשחקים המצליחים ביותר בכל הזמנים וסדרת החברות כבשה את ליבם של בנות ובנים בכל העולם והפכה גם לסדרה מצליחה והדמויות שמככבות בה מעוררות הזדהות וכל אחת ואחד יוכלו למצוא את הדמות אליה הם הכי מתחברים בחבורת בנות ובני לגו חברות.

קרא עוד »