מה עושים עם משכנתא כשמתגרשים?

להתגרש זו אף פעם לא חוויה נעימה במיוחד, המעמד הזה קשה לכל מי שעובר אותו. אבל מה עושים עם משכנתא כשמתגרשים? המשיכו לקרוא »
מה עושים עם משכנתא כשמתגרשים

המחשבה על פירוק בית משותף, אחרי שנים רבות של חיים ביחד, זו מחשבה לא קלה ואנחנו בטוחים כי קיבלתם אותה בלב שלם, מתוך הכרה עמוקה בכך שאתם עושים את הדבר הנכון ביותר עבורכם ועבור המשפחה שלכם. נישואים לא מכניסים אותנו רק לתוך מערכת יחסים זוגית, אלא, יש לנישואים השלכות גם במישור הכלכלי. זוגות רבים בישראל בוחרים אחרי החתונה לרכוש נכס בבעלותם ולקחת משכנתא. עם פירוק הבית המשותף, במידה ולא החזרתם את המשכנתא במלואה, עליכם לחשוב מה תעשו עם ההלוואה אותה אתם צריכים עוד להשיב לבנק. במאמר הבא נדבר על כל מה שצריך לדעת מי שמתגרש ורוצה להגיע להסכם בנוגע למשכנתא. 

מה האפשרויות העומדות בפניכם 

בגדול, קיימות כמה אפשרויות עבור מי שבוחרים להתגרש ורוצים לקבל החלטה בנוגע למשכנתא. 

האופציה הראשונה היא למכור את הנכס: 

אתם יכולים להחליט כי אתם מעוניינים לפרק את השותפות הכלכלית בניכם ופשוט למכור את הנכס לצד שלישי. כל אחד מבני הזוג יקבל חצי מסכום המכירה ותינתן לו האפשרות לצאת לחיים חדשים. כאן המקום להזכיר כי בית המשפט לענייני משפחה יכול לעקב את מכירת הנכס, במידה ואין לבני הזוג הוכחות כי מצאו מקום לינה חלופי עבורם ועבור הילדים. לכן, ההמלצה היא קודם כל למצוא מקום מגורים עבורכם ורק לאחר מכן להתפנות לתהליך מכירת הדירה וכיוצא בזה. 

אופציה שניה היא כאשר אחד מבני הזוג מוותר על הזכויות שלו בנכס:

 מהרגע הזה, בן הזוג אשר החליט כי הוא ממשיך להחזיק בבעלותו בנכס, הופך האחראי הבלעדי בכל הקשור להחזר ההלוואה עד לקבלת בעלות מלאה על הדירה. כמובן, בני הזוג יכולים להחליט. האם הגרוש או הגרושה נותנים את חלקם ללא תמורה או האם, בן הזוג לשער או בת הזוג, ידרשו לשלם לבן הזוג השני את חלקו היחסי בדירה. אגב, למשוואה הזו אנחנו צריכים להכניס את התנאים אשר איפשרו לבני הזוג לרכוש את הדירה לכתחילה. כלומר, לצורך ההמחשה, אם ההורים של בת הזוג סייעו ברכישת הדירה והביאו את ההון הראשוני אשר איפשר לאותו זוג לקבל משכנתא לכתחילה, אז, במידה ובני הזוג יבחרו להיפרד, בת הזוג תשלם לבן הזוג עבור חלקו בדירה אחרי קיזוז ההון אותו היא שילמה כדי לרכוש את הדירה, הון שהוא לא הביא לחיים המשותפים. נקודה נוספת שכדאי להתייחס אליה כאן היא שבמידה ובן זוג אחר מוכר את חלקו בנכס לבן זוג השני, המכירה הזו לא חייבת במס רכישה, כך שבמידה רבה מדובר על אופציה מצויינת עבור בני הזוג, במידה והיא רלוונטית עבורכם. 

לקבל החלטות בליווי מקצועי זה חשוב 

כאמור, גירושין זה לא אירוע פשוט. מעורבים בו הרבה רגשות ולא פעם, אתם עלולים למצוא את עצמכם עושים טעויות משום שפעלתם מהבטן ולא מהראש. בסופו של יום, אתם חייבים להציב את טובתכם האישית וטובת הילדים לנגד עיניכם. במידה ואתם רוצים להבטיח כי הכל יתנהל כשורה,  צרו קשר עם עורך דין לענייני גירושין. כך, תהיו בטוחים כי אתם עושים את הדברים כמו שצריך ולא מוצאים את עצמכם עושים טעויות דרמטיות אשר עוד תצטערו עליהן בדיעבד. 

אם אתם מחפשים עורך דין לענייני גירושין, זה הזמן לפנות בטלפון או דרך אתר האינטרנט. מוזמנים ליהנות משיחת ייעוץ ראשונית ללא עלות. המסע הזה לעיתים לא פשוט, אבל אפשר לעבור אותו בצורה נכונה ולצאת ממנו מחוזקים.

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
נזילה מהשכנים
מה לעשות כאשר יש נזילה מהשכנים?

נזילות מים מהתקרה יכולות להפוך כל דירה לסיוט. אבל מה גורם להדלפות אלה, וחשוב מכך, איך אפשר לטפל בהן? במדריך מקיף זה, נבין את התעלומה מאחורי נזילות מים שמגיעות מהשכנים ונחקור את הסימנים שיש להיזהר מהם.

קרא עוד »