ככה תבחרו מנורה עומדת שתאיר לכם את החדר

שילוב תאורה הוא חלק בלתי נפרד מעיצוב החדר וכיום ישנן אלטרנטיבות רבות, פרקטיות ואסתטיות כאחד, להארת החלל כשאפשר לבחור גופי תאורה מסוגננים שיפיצו את האור המבוקש. נהוג לבסס שלוש שכבות בסיס של תאורה: היקפית ורחבה שמאירה שטח ניכר מהחלל, תאורה פרקטית ממוקדת מכוונת יעד ותאורת מבטא לצרכי הדגשה.
מנורה עומדת

עיצוב חלל הוא תהליך המשלב תכנון מקדים תוך הסתכלות רחבה על המרחב ובחינת צרכי ורצונות הדיירים.

כאשר מחפשים תאורה ממוקדת נהוג להשתמש בפתרון כמו מנורה עומדת, שאפשר להציב במוקדים שונים ברחבי החלל וליהנות מאור נקודתי וגם מגוף תאורה אומנותי ופיסולי מרשים. מנורות רצפה מגיעות בשלל ווריאציות מעניינות וכל שצריך זה לבחור בהתאם לתנאי השטח, מידות החדר, האפקט המועדף והעיצוב הנדרש. לפניכם מספר טיפים בדרך לבחירת מנורה עומדת שתאהבו וגם תשיג את המטרה שלשלמה הוצבה בחלל מלכתחילה:

משנה מקום – משנה תאורה

חשוב מאוד לבחור את המוקד האסטרטגי הנכון להצבת המנורה על מנת שהיא תאיר את אותה פיה חשוכה או תתגבר באור את היעד המבוקש. למשל, פינת הקריאה האהובה עליכם, פינת ישיבה לאירוח, לצד המיטה בחדר השינה, במבואה לצד דלת הכניסה. כדאי למדוד מראש את החדר כדי להבין מה יהיה המיקום הטוב ביותר עבורה ולהבין גם מהי עוצמת האור הנדרשת. אפשר גם למקדם את הדגם קרוב לקיר כדי להוסיף אפקט של אור לפינות החדר ולקירות, במיוחד למוקדי כוח ולקירות דקורטיביים.

פיצ'רים שעושים הבדל

גוף תאורה מתכוונן יכול לענות על הצורך במיקוד האור למוקד ספציפי וישנן מנורות שמצוידות בזרועות גמישות במיוחד שמאפשרות לכוון את האור בדיוק למקום בו צריך אותו. אלה הם גופים בעלי סוג של "גבול" דקורטיבי ואלסטי כך שמלבד אור עילי הן מציפות באפקט של אור צדי. כמו כן, גופים שמגיעים עם דימרים מובנים לוויסות האור או שרשראות משיכה כפולות.

אסתטיקה ייחודית

הבחירה בדגם המאיר היא פונקציה גם של הקו הסגנוני ששולט בסביבת המגורים. ניתן לשלב גופי תאורה צבעוניים שיבלטו על רקע של חלל מונוכרומטי או להפך, עיצוב תעשייתי מודרני למרחב בניחוח כפרי ובצביון חמים וססגוני.

שימו לב! שהגודל של הפריט אינו משתלט יתר על המידה על החלל או חוסם את חופש התנועה או מעמיס במיוחד בחדרים צפופים יחסית. כנ"ל לגבי הגובה – אם הנטייה בחדר היא לסגנון של ריהוט נמוך, כדאי שהמנורה לא תתנשא גבוה מדי וחשוב לדעת, שישנם דגמים עם אפשרויות של כוונון הבסיס להתאמת הגובה. עם זאת, אם בכוונתכם למקם את הדגם גבוה יחסית מאזור הישיבה כדאי להשתמש בגוף גבוה יחסית.

ישנם סגנונות שונים של גופים ניצבים בסגנון של פטריה המפזרת אור המכסה את החדר דרך דגמים בעלי אהיל המקרין אור לצדדים ועד מנורה מרובת בסיסים.

מבחינת חומרי הגלם, השפע הוא אדיר – זכוכית, עץ, שיש, מתכת, פרספקס ובחללים צרים או עמוסים אפשר ללכת על חומרי גלם אווריריים וקלילים יותר בעוד במרחבים רחבי ידיים ניתן בהחלט לשלב גופים עוצמתיים ודומיננטיים יותר מחומרים עשירים ומאסיביים יותר.

נפלאות הלד

תאורת לד נחשבת לנחשקת מאוד בשנים האחרונות בשל היתרונות הרבים שהיא מציעה: נורות לד נחשבות לאמינות מאוד, בעלות תוחלת חיים ארוכה ועמידות גבוהה, מפיצות אור נעים מאוד, אינן מתחממות ונחשבות לחסכוניות במיוחד באנרגיה לצמצום בהוצאות החשמל.

ניתן למצוא מנורה עומדת על בסיס נורת LED למי שמחפש ליהנות מכל היתרונות בגוף תאורה אחד. חפשו את האיזון הנכון בין גוף תאורה איכותי לבעל חזות מרשימה וכן למחיר אטרקטיבי. אל תתפשרו על רכישה ממקום שמשווק ומוכר גופי תאורה אמינים בהיצע רחב ומעניק גם ייעוץ תאורה בדרך לבחירת מנורות עומדות שישתלבו בהרמוניה בבית שלכם.

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית הכל לבית
חברת ניקוי ספות
איך מוצאים חברת ניקוי ספות מומלצת

בחירת חברת ניקוי ספות יכולה לשנות את תחושת הניקיון בבית. אז איך לבחור את החברה המתאימה, עם המלצה על חברת טל קלין, המובילה בתחום. לצד טיפים לתחזוקה אחרי, המאמר מספק מדריך לשמירה על ספה נקייה.

קרא עוד »
נזילה מהשכנים
מה לעשות כאשר יש נזילה מהשכנים?

נזילות מים מהתקרה יכולות להפוך כל דירה לסיוט. אבל מה גורם להדלפות אלה, וחשוב מכך, איך אפשר לטפל בהן? במדריך מקיף זה, נבין את התעלומה מאחורי נזילות מים שמגיעות מהשכנים ונחקור את הסימנים שיש להיזהר מהם.

קרא עוד »
פתרונות אבטחה לבית
המדריך המלא למיגון מלא לבית

כפי שניתן וודאי להבין, פתרונות מיגון לבית יש הרבה, אבל המטרה היא להצליח ולבחור את אותם אמצעים ייחודיים שיצליחו לענות על הדרישות שלכם באופן מדויק. חברה מקצועית תדע איך לעבוד באופן כזה שיאפשר לכם ליהנות מכל היתרונות שיש לעולם החדש להציע. בנוסף, היא תעמוד לצידכם כדי להבטיח כי אתם יודעים איך להפעיל כל מכשיר ואיך לבצע כל פעולה בעת הצורך.

קרא עוד »