משחק הפוקימונים שכבש את המסכים

לפוקימון אינספור מעריצים ברחבי העולם. התופעה התרבותית שהתפתחה ביפן והחלה עם משחק מבית נינטנדו הפכה לתעשייה שלמה של תוכניות טלוויזיה, בובות, פריטי לבוש.
פוקימון

פירוש המילה פוקימון היא מפלצת כיס והעולם של פוקימון (קיצור של "Pocket Monsters", השם היפני המקורי) כולל הרבה מאוד דמויות, שככל הנראה המפורסמת מבינן היא פיקאצ'ו הקטן והצהוב. פוקימון פותח ביפן על ידי סאטושי טאג'ירי וקן סוגימורי וכבש את לב השחקנים ברחבי העולם כאשר השחקנים הם למעשה מאמנים שמגדלים את הפוקימונים ובאמצעותם ניתן לתפוס גם פוקימונים אחרים.

מה חשוב לדעת על פוקימון

משחק הוידאו הראשון שוחרר בשנת 1996 לקונסולת המשחקים הניידת של נינטנדו הגיימבוי ובניגוד לציפיות הפך ללהיט מידי שהוליד כאמור תוכניות טלוויזיה, קלפים ועוד. קרבות הפוקימון הפכו לגולת המשחק ורבים חשקו להתמודד מול מאמני הפוקימונים הטובים וכך הפכו המשחקים ליותר חברתיים. במרוצת הזמן התווספו דורות שונים של פוקימונים עם עוד ועוד פוקימונים.

יצורים רבים במשחקים מבוססים על סיפורים יפנים מסורתיים עם מפלצות ביזאריות ויצורים בעלי זנב. בכל מקרה, הפוקימון הקטן ביותר הוא ה-Flabébé בגודל כיס בעל גובה של 10 ס"מ בלבד הנצמד לפרחים ויכול להפיק סגולות מרפא. בכל מקרה, השחקנים יודעים לחשב את חוזקם של הפוקימונים על פי ערכים שונים כמו איך הוא מתפקד בקרב ועד כמה פגיעות הוא יכול לספוג לפני התעלפות. ליצורים יש יכולות על טבעיות והם יכולים, לדוגמא, לנשוף אש, לירות מים, לייצר חשמל. 

הכותרים הלוהטים בסדרת משחקי פוקימון

הלהיטים האחרונים בסדרת משחקי הוידאו הנצחית Pokémon Scarlet ו-Pokémon Violet, לוקחת את השחקנים להרפתקאות חדשות בהן ערים משתלבות עם טבע ללא גבולות והגרפיקה היא כזאת שהפוקימונים מרגישים אמיתיים יותר מאי פעם והם מחכים לשחקנים בים, ביער, ברחוב, בהרים, במדבריות, בנהרות ואפילו בסופות שלגים עם אימונים אינטנסיביים במיוחד כולל הפסקות מהאימונים לטובת פיקניק נינוח.

הגיימרים יכולים לאתגר את עצמם ולנסות לנצח את כולם בקרבות כמו גם לחשוף את המסתורין העומד מאחורי צוות הכוכב ולפגוש פוקימונים חזקים וגדולים מהדור החדש בשם טיטאנים.

העלילה הראשית זהה במהותה במשחק Pokémon Violet והגיימרים צריכים לעבור את שלושת המסלולים כדי להגיע לסיום המשחק ולהביס את הבוסים של צוות הכוכבים ולנצח את הטיטאנים וההבדל המהותי טמון בחלק האחרון של המשחק כפי שקורה בשטח אפס והדרך שבה מתגלגלים בסיום יכול לשנות את החוויה.

בכותר הראשון משתמשים בגרסאות של יצורים קיימים ובכותר השני בצורות עתידניות.

כדמות ראשית השחקנים יכולים לחקור את העולם הפתוח בקצב האישי שלהם ולהילחם נגד פוקימונים פראיים ולנסות לתפוס אותם. היופי בכותרים הוא שהם מפגישים את הגיימרים עם פוקימונים שטרם נראו ההופכים את המסע לעוצמתי בסגנון חדש והמסע מסייע לשכלל את כישורי האימון של פוקימונים ותוך כדי לחקור מחוזות לא מוכרים במשחק מרובה משתתפים. 

כותרים אלה מצטרפים למשחקים האהובים בכל הזמנים בסדרת פוקימון. כמו Pokémon Legends: Arceus שמשלב אלמנטים של משחקי תפקידים ואקשן ובמסגרתו הגיימרים צריכים לתפוס, לתצפת ולחקור פוקימוני בר בתקופה נשכחת מהעבר של מחוז סינו כיצד להשלים את הפוקידקס הראשון של המחוז. סינו מופיע גם במשחק Pokémon Brilliant Diamond בעולם הפוקימונים בעקבות אגדות בליווי שסצנות קרבות מרשימות כאשר המטרה היא להפוך למאסטרים.

ניתן לרכוש עותק פיזי או עותק דיגיטלי של כל משחק ורצוי לבצע את הרכישה באתר הישראלי הרשמי של נינטנדו על מנת לוודא שמדובר במשחקים אורגינליים. לצד המשחקים ישנם מרצנדייז שונים להשלמת החוויה מבגדים ועד בובות וקלפים. השיגעון בשיאו ואתם מוזמנים להצטרף לחגיגה היפנית הגדולה בעולם.  

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית משפחה
לגו
מה סוד הקסם של לגו חברות?

לגו נחשב לאחד המשחקים המצליחים ביותר בכל הזמנים וסדרת החברות כבשה את ליבם של בנות ובנים בכל העולם והפכה גם לסדרה מצליחה והדמויות שמככבות בה מעוררות הזדהות וכל אחת ואחד יוכלו למצוא את הדמות אליה הם הכי מתחברים בחבורת בנות ובני לגו חברות.

קרא עוד »