איזה מאכלים מומלצים להכין לשבת

מקובל מאוד להגיש בארוחת ליל השבת את הדגים. לכל קהילה ולכל עדה יש את המסורת שלה ואת סוג הדג שהיא אוהבת בצורת הבישול המיוחדת לה.
איזה מאכלים מומלצים להכין לשבת

 

מאכלי השבת יש להם טעם מיוחד. בכל בית יש את מאכלי השבת המקובלים אצלה ואת הטעמים והריחות שבני הבית לוקחים איתם הלאה למסע החיים שלהם. האוכל שעליו גדלנו, הריחות שאותם הרחנו והטעמים השבתיים והמיוחדים לא עוזבים אותנו אף פעם. זו הסיבה שחשוב כל כך להשקיע בהכנת מאכלי השבת כדי שהם אכן ייצרו את הייחודיות של הבית שלנו ואת המטבח השבתי שלנו. מה שיעצים אצל כל בני הבית את התחושות הביתיות, העוטפות והחמות ויספקו סוג של צידה לדרך עבור כל אחד מהם.

 

אז מה כדאי להכין לכבוד שבת?

יש את הדברים הבסיסיים שלא כדאי לוותר עליהם והם אלו שלמעשה יוצרים את ניחוחות המיוחדים ואת הטעמים המוכרים לנו שמזוהים יותר מכל עם השבת.

 

חלות לכבוד שבת

חלות טריות היוצאות מהתנור הן בהחלט משהו שלא כדאי לפספס. יום שיש יכול להיות מוקדש למשימה הזו שתוביל להפצת ניחוחות השבת בבית. חשוב כמובן ללמוד איך וכיצד להכין את החלות על מנת שיתקבל המענה המושלם והריחני ביותר.

אפשר כמובן לשתף את הילדים בהכנת החלות מה שיעצים את האווירה המשפחתית והחמימה.

 

דגים או חריימה?

מקובל מאוד להגיש בארוחת ליל השבת את הדגים. לכל קהילה ולכל עדה יש את המסורת שלה ואת סוג הדג שהיא אוהבת בצורת הבישול המיוחדת לה.

החריימה היא צורת הבישול שהגיעה מהמטבח המרוקאי אך היא הצליחה לאחד סביבה קהילות רבות אפילו מבני עדות אשכנז. מדובר בדג בתיבול חריף ופיקנטי שכיף לנגב עם החלב הביתית והטרייה.

עם זאת לא נוכל להתעלם משאר הדגים ואפשרויות הבישול או האפייה, הטיגון או הצלייה שלהם כאשר בכל בית יש את הטעמים המועדפים עליהם.

 

מרק עוף צח

בבתי ישראל רבים מקובל לאכול מרק עוף דווקא בסעודה של ליל השבת. מרק העוף יש לו כללים משלו איך וכיצד לבשל אותו ועל בסיס מה להכין אותו.

מרק העוף יכול להיות מלווה באטריות מבושלות ומתובלות, בקניידלך שמנמנים שיצופו במרק או לחילופין שקי מרק פשוטים שיטעימו וישדרגו את המרק.

 

עוף או בשר?

יש כאלה שמעדיפים דווקא את העוף בארוחת שבת. העוף הוא קליל ונעים לאכילה במיוחד אחרי המנות של הדג והמרק. העוף של שבת יש לו תמיד את הריחות המיוחדים לו וכך גם את הטעמים הטובים שלו.

 

חמין לכבוד שבת

החמין שמגיע בכלל מהעולם האשכנזי הצליח אף הוא לכבוש את המטבח היהודי וכיום כמעט בכל בית מכינים דווקא חמין. החמין הוא למעשה מאכל שמתבשל באיטיות רבה במשך שעות טרטכת החל מכניסת השבת ועד לבוקר למחרת. התוצאה היא חמין ריחני, שחום וטעים במיוחד.

אוכל לשבת כולל למעשה תוספות מסורתיות שונות נוספות כמו כבד, ביצים, פתיתים (פארפל) ועוד מאכלים שמיוחדים לכל קהילה בפני עצמה.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על:

 

איזה מאכלים מומלצים להכין לשבת

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית אוכל
מאכלים שניתן להכין עם טאבון?
איזה סוגי מאכלים ניתן להכין עם טאבון?

טאבון הוא כלי בישול מסורתי שמשמש לאפייה ובישול של מגוון מאכלים. הנה כמה סוגי מאכלים שניתן להכין עם טאבון כוללים: פיצות, בשרים כמו סטייק, קבב ושיפודים, דגים כמו סלמון או דג טונה, ירקות כמו חצילים, פפריקה וזיתים, לחמים, קישים ועוד.

קרא עוד »