איך בוחרים נעל הליכה?

לפניכם 4 פרמטרים חשובים שיעזרו לכם לבחור נעלי הליכה הכי טובות ונכונות לכם. איך בוחרים נעל הליכה? מה היתרונות בנעלי הליכה נוחות? ועוד...
איך בוחרים נעל הליכה

אז כמו שאמרנו במאמר הזה נדבר ונרחיב על נעלי הליכה טובות ואיכותיות. ונענה על השאלה איך בוחרים נעל הליכה?

להליכה יתרונות בריאותיים רבים:

  • היא מחזקת את העצמות ואת השרירים.
  • משפרת את הסיבולת.
  • מעלה את מצב הרוח ויכולה להפחית את רמת הסטרס.
  • לסייע בשמירה על משקל מאוזן וניתן לבצע אותה בכל עת. לבד בליווי מוסיקה או עם פרטנרים להליכה, ברחוב או בפארק, לאורך שפת הים.

על פי מחקרים, 30 דקות של הליכה מהירה ביום יכולות לעשות הבדל גדול בשיפור הבריאות והרווחה הכללית.

עם זאת, כדאי ללכת נכון והכוונה היא לשמור על בריאות הגב, היציבות, המפרקים. ולהצטייד מלכתחילה בנעלי הליכה נוחות שיספקו את התמיכה הנדרשת לאורך זמן בכל הליכה.
כיום ישנו מבחר מסחרר של נעלי הליכה מתקדמות שניתן לבחור בהתאמה למבנה כף הרגל והנוחות האישית.

פרמטרים לבחירת נעלי הליכה

הנה מספר המלצות בדרך לנעליים האולטימטיביות להליכה ופרמטרים שדורשים תשומת לב בתהליך הבחירה:

1. מקום לרגליים

בשלב הזה בחיים כולנו כבר יודעים את המידה שלנו בנעליים. אבל יש לזכור שמידה של נעל יכולה להשתנות מדגם לדגם וממותג למותג. כשיש דגמים בהם יש גם מספרי ביניים ומידות לכפות רגליים רחבות במיוחד להתאמה אופטימאלית.

בכל מקרה, ברוב המקרים כדאי להותיר חצי סנטימטר של רווח בין הבוהן הגדולה לחלק הקדמי של הנעל. יש לוודא שהרגל אינה נלחצת בפנים הנעל אך גם לא מתנועעת באופן חופשי מדי. בדקו היטב את תיבת הבוהן וודאו שהמרווח אכן מקדם זרימת דם טובה יותר שחיונית מאוד בעת הליכה למניעת יבלות.

סוג קשת הרגל שלכם עשויה להשפיע על סוג הנעליים שייבחרו. כאשר לרשת רגילה לרוב יתאימו דגמים המעניקים יציבות באזור העקב. ואילו לקשת גבוהה כדאי דגמים המעניקים ריפוד ויציבות. 

2. בדיקת יציבות וגמישות

זכרו שהדגם צריך להקנות מצד אחד תחושת ביטחון ויציבות. ומצד שני לספק מרחב של תמרון וגמישות במיוחד בקדמת כף הרגל ובעת כיפוף הרגל – נוקשות יתר עשויה לפגוע בתנועה הטבעית של כף הרגל בעת הליכה. עקב עבה מדי עשוי גם הוא להפריע לתנועה הטבעית
כמו כן, יש להתייחס גם לסוג ההליכה ובעיקר הלוקיישן בו אתם לרוב הולכים כיוון שיש דגמים בעלי שכבה נוספת שמקנה בלימת זעזועים במיוחד להליכה בתנאי שטח.

בדגמים רבים כבר יש אפקט של קצף שמעניק את הרכות הנעימה. ואף רפידת קצף מקצף זיכרון שזוכר את מבנה הרגל ומתאים את עצמו למבנה שלה וכן בטנה נעימה שיכולה להפחית גירוי בזמן הליכה במיוחד הליכה מהירה ונמרצת. באתר של רשת אליטל שלל דגמים מעוצבים כך שתוכלו לבחור את הדגם שישלב באיזון הנכון בין גמישות ליציבות. 

3. העמידות קובעת

אל תתפשרו על איכות חומרי הגלם וריפוד. ואם מדובר בדגמים לעונה הקרה, שיעניקו מידת חמימות ובידוד וגם יהיו אטומים ככל האפשר בפני מים. ועם זאת יהיו נעימים, אווריריים ונוחים לנשימה. לרוב בשילוב בין זמש ורשת וכדומה.
דגמים מרופדים יספקו נוחות מקסימלית במיוחד להליכה לטווחים ארוכים. כדאי לוודא שהדגם עשוי מחומר נושם על מנת למנוע הזעה. או בעל סוליה כמו סוליית גומי העמידה בפני שחיקה מוגברת. ישנם דגמים בעלי מדרס נשלף שניתן להסרה, לכיבוס וייבוש כך שאפשר תמיד לשמור עליו במיטבו ולאורך זמן. 

4. עיצוב אופנתי או על-זמני

נעלי הליכה ילוו אתכם לכל אשר תלכו והיצע הדגמים המסחרר של היום משלב בין טרנדיות לפרקטיות. וניתן בהחלט לבחור דגם שישתלב בהרמוניה עם הבגדים מבגדי ספורט ועד בגדי יציאה. בשלל צבעים ססגוניים או בצבעוניות קלאסית מעודנת, שרוכים מדליקים ומעטפת אסתטית.

פנו למקום בו תוכלו להיחשף לכל הדגמים העדכניים של המותגים המובחרים במחירים הטובים ביותר. 

 

אולי יעניין אותך להמשיך לקרוא:

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
נזילה מהשכנים
מה לעשות כאשר יש נזילה מהשכנים?

נזילות מים מהתקרה יכולות להפוך כל דירה לסיוט. אבל מה גורם להדלפות אלה, וחשוב מכך, איך אפשר לטפל בהן? במדריך מקיף זה, נבין את התעלומה מאחורי נזילות מים שמגיעות מהשכנים ונחקור את הסימנים שיש להיזהר מהם.

קרא עוד »