איך מתחילים להכין אוכל ביתי?

אנשים שנהנים מיצירה במטבח, יתחברו מאוד לעשייה המטבחית ומהר מאוד ימצאו את עצמם במרדף אחר מתכונים טובים, מתכונים מקוריים ומיוחדים וכאלה שרק ישדרגו את העשייה ואת האווירה החמימה והביתית.
אוכל ביתי

אחת המטלות או הפעולות שאנחנו מוצאים את עצמינו חוזרים עליהם שוב ושוב ולעולם לא מסיימים איתם זה ההכנה של האוכל. אז יש בתים בהם הכנת האוכל היא משימה השמורה לעקרת הבית בלבד. היא מיטיבה להכין מאכלים ביתיים וטעימים שאותם היא הביאה אתה ממטבחה של אמא והם קולעים לחיכם של בני הבית. הם משמחים הם משביעים את כולם והם מטעינים אותם בזיכרונות ואסוציאציות מתוקות וחמימות שיישארו איתם לכל החיים.

האמת היא שבעולם המודרני הגבר תופס גם כן מקום במטבח ולעיתים הוא אף מיטיב להפליא ולהוציא תחת ידיו מאכלי גורמה שלא מביישים מסעדות יוקרה.

כך או כך, המטבח מהווה ליבו הפועם והחם של כל בית וחשוב להשקיע ולייצר בו את האוכל הכי ביתי והכי מנחם.

נכנסים למטבח

אז האמת היא שבעולם המודרני בו קצב החיים מטורף במיוחד, יש הרבה בתים אשר בהם המטבח נותר לו שומם משך ימים ארוכים כאשר הוא על כל רהיטיו ומשטחי השיש פשוט מעלים אבק. ממה ניזונים בני הבית? הפעוטות מקבלים ארוחות במעונות ובהמשך הם מקבלים ארוחת צהריים חמה בבית הספר. ההורים אוכלים גם כן במקום העבודה או שהם קונים לעצמם אוכל מהיר כשהאוכל הביתי כמעט ולא זוכה להגיע אליהם.

אז נכון שזה אולי מאוד נוח וקל לכולם. אך אם תשמעו לי, מדובר בנוחות שהיא רק נוחות מידית וזמינה. בטווח הארוך אתם מפסידים הרבה מאוד. כי לילדים שלכם לא יהיו הזיכרונות מהמטבח הביתי, מהסירים של אמא, מהריחות שקידמו אותם בשובם מבית הספר או מהבישול שלקראת שבת וחג. זהו הפסד שאתם לא יכולים לשער. למרות שהרבה יותר נוח לכם להמשיך במצב הזה ואין לכם את הזמן להתקשקש במטבח, דעו כי האסוציאציות הכי חמות והכי ביתיות זה דווקא מהאוכל הביתי ומהטעמים המיוחדים שליוו את הארוחות הביתיות. האוכל מאחד את בני הבית ומעשיר את הזיכרונות שלהם במשהו שאין לו כל תחליף ואין אוכל שישווה לו או יחליף אותו. אוכל הכי מושקע והכי טעים שתקנו, לעולם לא ידמה לאוכל היוצא מהסירים של אמא.

כל יום והניחוח שלו

ההמלצה שלי היא לייצר איזושהי קביעות עם הבישולים ולסדר טבלה אשר בה תוכלו לתכנן את התפריט השבועי. תוכלו להכין לכם תפריט חודשי כשבכל חודש יש לכם את התפריט הייחודי לכל אותו שבוע. התפריט יכול להישאר אצלכם בינכם לבין עצמכם כאשר אתם מבשלים את מה שקבעתם לכם לאותו שבוע בלי ליידע את בני הבית על התפריט הנבחר. אתם גם יכולים להדפיס את התפריט ולאפשר לכולם לעקוב אחר התוכנית השבועיות וזו שעומדת להיות מבושלת ומוגשת בכל יום.

כאשר יש לכם תפריט מסודר, אתם לא מבזבזים זמן על חשיבה ועל התלבטות מה לבשל ומה להכין בכל יום. הרשימה ממתינה לכם ואליה אתם נצמדים. אתם גם מרוויחים בכך שיש לכם את האפשרות להכין ולקנות את כל חומרי הגלם בהתאם לרשימה הרלוונטית לאותו השבוע.

כך לכל יום יהיו הניחוחות המיוחדים לו ואלו שיקדמו את הילדים בשובם מבית הספר ואת הבוגרים בשובם מהעבודה.

האמת היא שגם אם אתם יוצאים בכל יום לעבודה ושבים עם ערב או קודם לכן תוכלו להכין לעצמכם את הניחוחות ואת האוכל עם קצת חשיבה מראש. זה יכול להיות בישול בתנור שיש בו שעון או כירה חשמלית שתוכלו לשלוט על שעת ההפעלה שלה כך שהאוכל יוכל להתבשל החל מהשעה שקבעתם כאשר ריחות מהבילים יקדמו את פניכם ויהפכו את החזרה הביתה למשהו שאתם תצפו לו מידי יום.

אוכל ביתי גם בשביל הבריאות

הפלגתי בשבח של האוכל הביתי שמצליח לייצר את הזיכרונות הכי מתוקים בלב הילדים וכל בני הבית. אך יש עוד סיבות טובות למה אני ממליצה כל כך על הבישול ולמה אכן כדאי כל כך להכין אוכל במגרש הביתי.

האוכל הביתי הוא ברוב המקרים אוכל הרבה יותר מזין והרבה יותר בריא. כי כשאני מכינה אוכל אני יודעת בדיוק מה אני מכניסה לתבשיל, כמה סוכר הוא יכיל וגם כמה מלח ואני גם בונה את התפריט שיהיה בריא יותר וגם מאוזן יותר. כשאתם קונים אוכל רחוב אתם לא באמת יודעים כמה זמן הוא שחה בשמן, איזה צבע היה לשמן וכמה מחזורים של טיגון כבר עברו על השמן הזה.

כשאתם תתחילו לצרוך אוכל ביתי אתם תבחינו שעם הזמן האוכל התעשייתי והג'אנק הרבה פחות מדבר אליכם. פיצה מגרה ככל שתהיה לא תעורר את בלוטות הרוק וכך גם כל שווארמה עסיסית שעד כה הצליחו להעיר את כל החושים שלכם, לא באמת יגרמו לכם לפתוח את הארנק.

כך שגם בכיוון הזה אתם תתחילו לראות רווחים.

 

נכנסים למטבח

אם עד היום לא בדיוק בישלתם ואתם לא ממש בעניין, אני ממליצה לכם להתעדכן במתכונים שאני מעלה וברעיונות נוספים שתוכלו למצוא בשפע ברחבי רשת. אתם תגלו שבישול ביתי זה לא סיפור מורכב והוא לא אמור לארוך הרבה זמן. התוצאה תהיה ריחנית, טעימה ובעיקר ביתית ועשירה.

ארוחות מבושלות בטעמים הכי ביתיים יכולים לכלול את הבסיס של עוף עם תפוחי אדמה וירקות שתוכלו להכין בשקית קוקי בתוך התנור. מעט תיבול והארוחה תהיה מושלמת בלי כל קשר להשקעה בהכנת האוכל. תוכלו ללכת על דגים עם ירקות ואורז כשגם זה יכול להיעשות בתנור עם תוצאות ריחניו במיוחד. בחורף תוכלו להכין סיר גדול של מרק עשיר עם קטניות וירקות מה שיהפוך לארוחה שלמה בסיר אחד עם המון וויטמינים ורכיבים תזונתיים עשירים.

 

אוכל יותר זול ויותר טעים

אז אם עד עכשיו הסעיף הזה של האוכל היה די משמעותי בהוצאות החודשיות שלכם, מהיום זה יתחיל להיראות אחרת לגמרי. אתם תגלו שאוכל יכול להיות הרבה יותר זול. ההוצאות יקטנו במידה ניכרת ויחד עם זה הוא יהיה טעים יותר, בכמות נדיבה יותר וכפי שכבר ציינתי הוא יהיה בריא הרבה יותר.

ברור שזה יחייב אתכם בשעות עבודה נוספות במטבח וזה גם יחייב אתכם למלא את המזווה הביתי בכל חומרי הגלם הנחוצים. אך אם תסתכלו על כל הרווחים, ברור שזה יקל עליכם את כל העשייה הזו. חוץ מזה כדאי שתזכרו שלכל דבר אפשר להתרגל. אם תתרגלו לבישול הביתי ותיכנסו לליין של הבישול הביתי, תיהנו מזה וזה יהפוך לחלק בלתי נפרד מהשגרה היומיומית שלכם.

 

עם האוכל בא התיאבון….

כשתיכנסו למטבח ותגלו עד כמה מופלא כל זה עשוי להיות, תקבלו חשק להכין עוד מאכלים או לאפות עוד מאפים, מורכבים יותר ועשירים יותר וכאלה שימלאו אתכם בחדוות יצירה ובהרבה טעמים שרק המטבח הביתי מסוגל להפיק.

אנשים שנהנים מיצירה במטבח, יתחברו מאוד לעשייה המטבחית ומהר מאוד ימצאו את עצמם במרדף אחר מתכונים טובים, מתכונים מקוריים ומיוחדים וכאלה שרק ישדרגו את העשייה ואת האווירה החמימה והביתית.

אז כל מה שאתם צריכים לעשות זה פשוט להפשיל שרוולים ולהתחיל לבשל. כל השאר כבר יבוא מאליו. הריחות, הטעמים וגם הזיכרונות המתוקים.

אולי יעניין אותך לקרוא על:

 

איך מתחילים להכין אוכל לבית
איך מתחילים להכין אוכל לבית
אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית אוכל
מאכלים שניתן להכין עם טאבון?
איזה סוגי מאכלים ניתן להכין עם טאבון?

טאבון הוא כלי בישול מסורתי שמשמש לאפייה ובישול של מגוון מאכלים. הנה כמה סוגי מאכלים שניתן להכין עם טאבון כוללים: פיצות, בשרים כמו סטייק, קבב ושיפודים, דגים כמו סלמון או דג טונה, ירקות כמו חצילים, פפריקה וזיתים, לחמים, קישים ועוד.

קרא עוד »