כל מה שצריך להכיר על השווי של מטבעות ישנים

השווי של מטבע ישן נקבע למעלה כלפי מחירו של אוסף מטבעות. ולמטבעות ייחודיים יותר. אם יש מחסור במטבע מסוים או אם יש חשיבות היסטורית או תרבותית רבה של מטבע זה, זה עשוי להביא לגבירת השווי שלו. גורמים נוספים כוללים דמויות מפורסמות, אירועים היסטוריים או מסגרות פוליטיות שמשפיעות על עניין הציבור במטבע.
שווי של מטבעות ישנים

בין אם אתם כרגע עוסקים בפינוי הבית של סבא וסבתא ובין אם נמצאים ברשותכם מטבעות עתיקים שלפתע, נזכרתם בקיומם, הרי שבהחלט יש מה לעשות עם מטבעות שעבר זמנם. כאשר אנחנו מדברים על מטבעות ישנים, אנחנו מדברים בדרך כלל על כסף שיצא מהמחזור בשנות התשעים ולפני כן. במאמר הבא נדבר על השימושים השונים שניתן לעשות בכסף הישן, ננסה לתת לכם כמה רעיונות פרקטיים וכן הלאה. קדימה, מתחילים עכשיו.

איך אנחנו מודדים את הערך של כל פריט

אם אתם שואלים את עצמכם על מטבעות ישנים – מה אפשר לעשות איתם? אנחנו רוצים רגע לפרק את הערך של אותם השקלים, הסנטים או כל מטבע אחר, לשני חלקים. שכן הערך של הפריט הוא תוצאה של שכלול מורכב עם מספר משתנים:

  1. אנחנו רוצים להבין האם יש לפריט ערך עבור סוחרי עתיקות: לצורך העניין, לירה מימי המנדט הבריטי, תהיה רבת ערך יותר מאשר שקל ישראלי שיצא ממחזור המכירות בשנות התשעים. כסף שעבר במשפחה מדור לדור, לאורך ימי הביניים, יכול ליהנות משווי עצום, רק משום שמדובר על פריט אספנות, יקר ערך, בו מתעניינים חובבי אומנות ואספנים בשוק העתיקות.
  2. האם יש ערך לחומר הגלם ממנו עשוי המטבע: לאורך השנים, כסף הפך לדרך בה בני האדם נהגו לאמוד את המחיר של מוצרים שונים. כלומר, היו שנים בהן המסחר נעשה בזהב טהור, היו שנים בהן המטבעות נחרטו על אבנים או מתכות פשוטות. היום, הרי שהמטבעות בהם אנחנו משתמשים עשויים מתכת פשוטה בסך הכל. אבל, אם יש ברשותכם פריט עשוי זהב טהור או כסף, הרי שחומר הגלם עצמו גם הוא בעל ערך.

ישנם אנשי מקצוע אשר משלח ידם הוא לעמוד את השווי של פרוטות ישנות. יש מי שגם יבקשו לרכוש מכם את אותן המטבעות הישנים ויש מי שיוכלו להגיד לכם האם המטמון אותו מצאתם לפתע, ביום בהיר, שווה משהו. מטבע הדברים, לא כל מה שנוצר לפני אי אלו שנים, הוא בהיכרך שווה ערך כספי אמיתי.

אתם יכולים להפוך את הזיכרון לתכשיט

כאמור, אם אתם שואלים את עצמכם על מטבעות ישנים – מה עושים איתם? אנחנו תמיד ממליצים להפוך את הזיכרון לפריט שישאר לאורך שנים במשפחה. לפעמים, ישנם מטבעות שמשמרים זכרונות מתוקים. אלו זוכרים את הפרוטות שהכניסו לקופסת הצדקה, כשסבתא הדליקה נרות שבת, אלו זוכרים את הלירות מימי המנדט, באמצעותם הצליחו בני המשפחה לעלות לארץ. אפשר תמיד לקחת את אותן המזכרות הישנות, להביא אותן לצורף מוכשר ולהפוך את הכסף הזה לתכשיט המספר סיפור. אגב, באופן הזה אתם גם יכולים להבטיח כי הצאצאים העתידיים, ישמרו להם מטבעות שבעוד שנים יהיו בעלות ערך רב. נסו, לעולם אי אפשר לדעת.

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
נזילה מהשכנים
מה לעשות כאשר יש נזילה מהשכנים?

נזילות מים מהתקרה יכולות להפוך כל דירה לסיוט. אבל מה גורם להדלפות אלה, וחשוב מכך, איך אפשר לטפל בהן? במדריך מקיף זה, נבין את התעלומה מאחורי נזילות מים שמגיעות מהשכנים ונחקור את הסימנים שיש להיזהר מהם.

קרא עוד »