מהן פינות האוכל הפופולריות ביותר?

פינת אוכל

תהליך התכנון של סביבת המגורים לא שלם בלי פינת האוכל, אזור הסעודה והאינטראקציה המרכזי בבית, שבשנים האחרונות תופס בולטות מרכזית בחלל.
פינת האוכל מתמזגת בהרמוניה עם המטבח ושואבת השראה בסגנון שלה מהקו העיצובי המאפיין של המטבח. פינת האוכל יכולה לחצוץ בין המטבח לסלון או להוות אזור מוגדר בפני עצמו.
כך או כך, היא מבוססת על שולחן אוכל וכיסאות אוכל וניתן לשדרג ולהעצים את סביבתה באמצעות תליית תמונות, פתרונות אחסון, פריטים דקורטיביים, מוצרי טקסטיל, גופי תאורה פרקטיים ואקססוריז להשלמת המראה והאווירה.

סוד הצורניות של פינת האוכל

ההיצע המסחרר היום מאפשר לבחור פינות אוכל בכל צורה, סגנון, גוון או מבנה שתרצו כאשר אל מערך השיקולים בעקבות הדגם האולטימטיבי משתרבבים קריטריונים קריטיים כמו גודל החלל הנתון כך שהשולחן לא יחסום את המרחב ויתאים גם בצורניות שלה לצורת החדר, קיומם של פתחים ומעברים וגישה נוחה בכניסה וביציאה אל האזור.

צורתה של פינת האוכל בעלת משמעות רבה הן בקרבה הנוצרת בין הסועדים והן בעיצוב הכולל של החלל. הצורה הפופולארית ביותר היא המלבנית והישרה אשר יכולה להמשיך את קווי המתאר הליניאריים של החדר והינם בעלי שני ראשי שולחן – אחד בכל קצה והם מתאימים לחללים מלבניים או ריבועיים.

שולחן אוכל בצורת ריבוע מתאים לחדרים צרים וקומפקטיים יותר ואילו פינות אוכל עגולות שנחשבות לאחד הלהיטים הגדולים של סביבת המגורים המודרנית העכשווית, תתאים יותר לחדרים מרובעים.
פינות אוכל עגולות בעלות יתרונות רבים כמו שלל אפשרויות ישיבה ואינטראקציה קרובה בין הסועדים ללא היררכיה ביניהם. בשולחן מסוג זה מתאפשרת גישה נוחה אל מרכז השולחן והתחושה היא הרמונית יותר. כמו כן, שולחנות עגולים "שוברים" את הסימטריה של החלל ותורמים לתחושה זורמת יותר במרחב.
ישנם גם שולחנות אליפטיים בעלי שטח פנים רחב יותר ובעלי עניין וויזואלי ובעת האחרונה אפשר לראות גם את כניסתם של דגמים אמורפיים שמתפקדים כפריט אמנותי וייחודי.

לקראת הרכישה, מדדו היטב את המרחב ושרטטו את המבנה הנתון ומפו אותו כדי מנוע מצב של שולחן גדול מדי לחלל.
וודאו שנשמר מרווח בין קצה השולחן לכל רהיט אחר בחדר, כך שיהיה חופש תנועה ומרחב לסועדים. החליטו על גודל וצורניות השולחן גם לפי הצרכים שלכם: אם אתם מרבים לארח בוודאי תרצו שולחן מרווח יחסית או דגם נפתח שאפשר להרחיב בעת הצורך. 

בוחרים חומר גלם אטרקטיבי ופרקטי

חומרי הגלם מהם עשויות פינות האוכל אף הם בעלי השפעה וחשיבות על העיצוב ועל העמידות והפרקטיות.
דגמים עשויים מעץ נחשבים לבחירה קלאסית, שתורמת בחמימות שלה לחדר ויכולים להשתלב בהרמוניה עם חללים בעלי מראה כפרי נוסטלגי או לחמם חדרים מודרניים ותעשייתיים. שולחנות העשויות ממתכת בעלי מראה מינימליסטי ואוורירי יותר ואם מדובר בחדר צפוף וגדוש יחסית ניתן לייצר קלילות ואווריריות באמצעות שולחנות בעלי פלטת זכוכית שמייצרת שקיפות. הזכוכית נחשבת גם לחומר מחזיר אור שיכול להעניק לחדר תחושה רגועה ומוארת במיוחד ויש לבחור זכוכית מחוסמת ועמידה בפני שריטות.

שולחן בעל מראה נקי לצד כיסאות נטולי משענת או בעלי משענת מינימליסטית יוצרים תחושה של מרחב פתוח יותר. התייחסו בבחירת חומר הגלם גם לענייני תחזוקה כדי שהכתמים לא ייראו על גבי השולחן ויהיה קל לנקות אותו.

שימו לב! למשטח העליון אך גם לרגלי השולחן. בחדרים צפופים ההעדפה תהיה לטובתם של  שולחנות בעלי רגליים דקות יחסית בעוד בחדרים רחבי ידיים ניתן לשלב שולחנות בעלי בסיס בדמות רגליים עבות ומאסיביות בנוכחות דרמטית.

בכל אופן, אל תתפשרו על תוחלת חיים ארוכה ועל יציבות מקסימלית. 

אולי יעניין אתכם לקרוא:

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית אוכל
מאכלים שניתן להכין עם טאבון?
איזה סוגי מאכלים ניתן להכין עם טאבון?

טאבון הוא כלי בישול מסורתי שמשמש לאפייה ובישול של מגוון מאכלים. הנה כמה סוגי מאכלים שניתן להכין עם טאבון כוללים: פיצות, בשרים כמו סטייק, קבב ושיפודים, דגים כמו סלמון או דג טונה, ירקות כמו חצילים, פפריקה וזיתים, לחמים, קישים ועוד.

קרא עוד »
מה זה אוטו אוכל – פוד טראק

הפוד טראק היא למעשה משאית שמעוצבת בהתאם לעסק שפועל בה. הן מבחינת המראה החיצוני של המשאית, הן מבחינת הציוד שבתוכה וכמובן בהתאם לסוג המזון שהיא רוצה להגיש.

קרא עוד »