אוכל צמחוני אוכל טבעוני מה ההבדל

הצמחוניים וכמובן גם הטבעוניים לא יכולים אף פעם להיות ספונטניים ולצרוך כל מה שמגישים להם באירועים, במסעדות או אפילו מונחים על מדפי הסופר.
אוכל צמחוני אוכל טבעוני מה ההבדל

 

יש סיבות שונות אשר מובילות לכך שאנשים בוחרים להקפיד ולשמור על דיאטה צמחונית או דיאטה טבעונית. זה יכול להיות בעקבות חששות בריאותיים שונים, בגלל הגבלות דתיות או אפילו מתוך תחושה מוסרית האומרת שאל לנו לפגוע בבעלי החיים כדי לאכול את בשרם.

אז הקווים המנחים של כלל הטבעוניים והצמחוניים הם פחות או יותר אחידים. הם לא רוצים לאכול דבר שמגיע מן החי. עם זאת יש כמה וכמה סוגים של דיאטות צמחוניות.

 

אז מהי התזונה של הצמחוניים?

ראשית, מה הצמחוני לא אוכל?

הרשימה כוללת בעיקר בשר, דגים, מאכלי ים שונים ולמעשה כל מאכל שהיה חי. נכללים בזה גם ג'לטין שמפיקים מעצמות בעלי חיים או מעורם.

יוצאים מהכלל הם ביצים ומוצרי חלב אותם ברוב המקרים הצמחוני כן אוכל אך יש כאלה המהדרים ומתנזרים גם מאלו.

יש גם מושג כזה המכונה – 'חצימחונים'. אלו הם צמחונים שכן צורכים דגים.

 

טבעוני

האדם הטבעוני לא נוגע כלל וכלל במאכלים הבאים מן החי. זה כולל בשר, דגים, חלב, ביצים, מאכלי ים שונים ואפילו דבש.

הטבעונים ניזונים בעיקר מפירות וירקות, דגנים לסוגיהם וקטניות.

הבחירה של הטבעוני בדרך החיים הזאת נובעת מסיבות אידיאולוגיות. הוא מאמין כי מדובר בהתעללות ממש בבעלי החיים בכדי לספק עבורנו את מוצרי המזון הללו.

הטבעונים שחיים באידיאולוגיה הזו אף נמנעים משימוש במוצרים שונים שמקורם מן החי. כמו מוצרי צמר, נעלי עור, תיקי עור וכן הלאה.

 

טבעונאי

בטבעונאות ישנו שילוב של טבעונות שהוא מתבסס על המזון הצמחי כאשר זה משתלב עם התפיסה של דיאטת המזון הגולמי. זהו מזון שלא עבר תהליכים של חימום או בישול בכל צורה שהיא.

 

התזונה של הצמחוניים והטבעוניים

לא כל מי שמחליט לעבור לאורח חיים צמחוני או טבעוני יודע במה זה כרוך. יש הרבה הפתעות המתגלות בדרך. זאת משום שלא תמיד אנחנו יודעים מה מכילים המאכלים השונים שאנחנו צורכים ורק כאשר אנחנו מתחילים לעקוב ולעיין ברכיבים של כל מאכל אנחנו מגלים כי מוצרי מזון רבים שעל פניו נראים טבעיים לגמרי מכילים תוספות מן החי. כמו למשל מיץ תפוזים שמועשר באומגה 3 שבא מדגים או סוכריות שמכילות ג'לטין המופק מעורות או עצמות בעלי חיים וכן הלאה.

כך גם יש מאכלים רבים במסעדות שמכינים אותם על בסיס של ציר עוף או אנזימים מן החי שמשמשים בהכנת גבינות ועוד ועוד.

 

החיים של הצמחוני והטבעוני

הצמחוניים וכמובן גם הטבעוניים לא יכולים אף פעם להיות ספונטניים ולצרוך כל מה שמגישים להם באירועים, במסעדות או אפילו מונחים על מדפי הסופר.

הם תמיד ישאלו מה מכיל כל רכיב שמוגש על הצלחת. זאת כדי להימנע מכל תוספת אפשרית הבאה מן החי ולא נראית לעין.

הטבעוניים יבדקו בעיון את רכיבי המוצרים כדי לוודא שהם לא מכילים דבש, אבקת חלב וכדומה.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על:

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית אוכל
מאכלים שניתן להכין עם טאבון?
איזה סוגי מאכלים ניתן להכין עם טאבון?

טאבון הוא כלי בישול מסורתי שמשמש לאפייה ובישול של מגוון מאכלים. הנה כמה סוגי מאכלים שניתן להכין עם טאבון כוללים: פיצות, בשרים כמו סטייק, קבב ושיפודים, דגים כמו סלמון או דג טונה, ירקות כמו חצילים, פפריקה וזיתים, לחמים, קישים ועוד.

קרא עוד »