איך לבחור אוכל דיאטטי טעים וגם משביע

להעדיף תפוח על פני שוקולד... לשתות מים קרים במקום פחית קולה קרה ומוגזת...קינואה במקום כריך טוב ועסיסי... זה לא קל בכלל.
איך לבחור אוכל דיאטטי

כל מי שהתנסה אי פעם בדיאטה כלשהי יודע עד כמה לא פשוט לעמוד בכך. מדובר בשינוי הרגלים, בהתגברות על עצמינו שוב ושוב.

להעדיף תפוח על פני שוקולד… לשתות מים קרים במקום פחית קולה קרה ומוגזת…קינואה במקום כריך טוב ועסיסי… זה לא קל בכלל.

הבעיה הכי גדולה היא שלפעמים דווקא הדיאטות הקשוחות הללו אינן מועילות לנו ואנחנו מוצאים את עצמינו דורכים במקום ונשארים באותו משקל למרות כל ההיתגברויות שלנו וכל המאמצים הכבידים.

אז בגלל שזה יכול להיות כל כך מורכב ומה שהכי מתסכל, יכול להתברר כבלתי יעיל, החלטתי לשתף אתכם בדברים שהגעתי אליהם עם הזמן. כתבתי לכם כאן רשימה של חמישה מאכלים ומשקאות שבמצבים רבים יועילו בכל דיאטה לעומת חמשת המאכלים שנחשבים אולי אוכל דיאטטי שמפריעים לנו בדיאטה.

 

חמישה מאכלים ומשקאות שיועילו בדיאטה:

  1. לחם מלא – אם נסתכל על כמות הקלוריות הרי שהנתון הזה אינו שונה בין הלחם הרגיל ללחם המלא. עם זאת, ההמלצה היא תמיד ללכת על קמח מלא. זאת בגלל שלוש סיבות. הכמות הגבוהה של הוויטמינים שנמצאים בנבט החיטה, הסיבים התזונתיים שמאלצים את הגוף לשרוף יותר קלוריות בתהליך העיכול וכן תחושת השובע לאחר אכילת הקמח המלא.
  2. ירקות עם קליפה – הקליפה של הירק מכילה גם כן סיבים תזונתיים ויש לזה את התועלת כמו בסיבים התזונתיים של הקמח המלא.
  3. בטטה – אז כולנו יודעים שפחמימה היא אויבת הדיאטה. עם זאת דווקא בדיאטה אנחנו מחפשים אותה. הבטטה עשויה להיות פתרון מושלם. זוהי גם פחמימה אך היא מתפרקת לאט כמו כל פחמימה מורכבת. על כן היא עדיפה על פני תפוח אדמה.
  4. דלעת ערמונים – דלעת ערמונים היא בעלת טעם מיוחד עם הרבה סיבים תזונתיים והיא תורמת רבות לכל דיאטה.
  5. תה ירוק – בדיאטה צריך לשתות הרבה מים. נכון? שתייה של תה ירוק לא רק שומרת על הבריאות אלא שהיא גם מסייעת בדיאטה. יש הרבה סגולות לתה הירוק וממש כדאי להתחיל לשתות אותו.

 

 

חמישה מאכלים ומשקאות שיפריעו לדיאטה שלכם

  1. משקאות דייאט – זה נשמע אבסורדי אך זה אכן כך. המוח מפרש את המתיקות של המשקה הממותק כמתוק באמת ומפתח ציפייה לפחמימות. אדם שנמנע ממשקאות דיאט יצרוך פחות פחמימות אחר כך.
  2. פירות בכמות גבוהה – אז פירות הם הממתק הבריא של הדיאטה. לא פעם מתברר כי דווקא אכילת הפירות מובילה להשמנה. זה קורה כשמפריזים באכילת הפירות ולא מגדירים מראש מה הכמות שתאכל. על כן חשוב לבחור פירות בגודל סביר ולא לצרוך אותם בלי הגבלה.
  3. פיצוחים – הפיצוחים יש בהם הרבה ערכים תזונתיים טובים אך לעיתים דווקא הם אלו שעושים לנו את החיים הקשים בדיאטה. רמות השומן הגבוהות בפיצוחים עשויים להרוס את כל העמל שלנו. אז אם אתם לא מסוגלים לאכול כמות מדודה של עשר שקדים בלבד בלי שייווצר מצב של חבר מביא חבר והגעה לחוסר שליטה, הורידו את הפיצוחים מהתפריט.
  4. מסטיקים – המסטיק נשמע הכי מוצלח לדיאטה. הוא בלי קלוריות, הוא מעסיק לנו את הפה אז מה בעצם הבעיה? כשאנחנו לועסים מסטיק אנחנו בולעים אוויר וזה מוביל לתחושה של נפיחות וגזים בקיבה מה שמפריע להגיע להרזיה.
  5. לחם קל – לחם קל הוא אחד המוקשים הכי גדולים של הדיאטות. הלחם הקל מכיל מעט מאוד קלוריות ולכן הוא מפתה כל כך. מנגד הוא ממש לא משביע כמו לחם רגיל גם אם נאכל כפול. התוצאה היא רעב שיוביל להתנפלות חסרת שליטה על אוכל.

 

אז אם גם אתם מתוסכלים כבר מהדיאטות הבלתי יעילות, אולי תשנו כמה דברים ותראו ישועות.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על:

איך לבחור אוכל דיאטטי טעים וגם משביע
איך לבחור אוכל דיאטטי טעים וגם משביע

 

 

 

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית אוכל
מאכלים שניתן להכין עם טאבון?
איזה סוגי מאכלים ניתן להכין עם טאבון?

טאבון הוא כלי בישול מסורתי שמשמש לאפייה ובישול של מגוון מאכלים. הנה כמה סוגי מאכלים שניתן להכין עם טאבון כוללים: פיצות, בשרים כמו סטייק, קבב ושיפודים, דגים כמו סלמון או דג טונה, ירקות כמו חצילים, פפריקה וזיתים, לחמים, קישים ועוד.

קרא עוד »