זהירות אוכל מהיר – למה כדאי להמעיט באכילת אוכל מהיר?

אז אולי קשה לשנות הרגלים במיוחד אם אין זמן אך כפי שהבנתם, המזון המהיר גורם לנזקים כבדים מידי מכדי שתוכלו להתעלם מהם
אוכל מהיר

למה כדאי להמעיט באכילת אוכל מהיר? החיים שלנו מלאים בסטרס. אנחנו מוצאים את עצמינו רצים כל היום ומתזזים בין משימה אחת לשנייה. הדבר שהכי נפגע בעקבות התזזיתיות הזו זה האוכל שלנו. ברבים מהמקרים אנחנו לא מוצאים לנו את הזמן להכין סנדוויץ' טוב ובריא לארוחת בוקר אלא מסתפקים בפחמימה ריקה שאנחנו קונים בדרך לעבודה או ללימודים. התוספת ה'בריאה' היא מקסימום שקית השוקו…

הארוחה המרכזית המבושלת שנאכלת בדרך כלל בצהריים ויכולה להיות הכי בריאה בעולם הופכת גם כן לארוחת בזק המכילה בעיקר שומנים לא בריאים, אוכל מעובד וכזה שאולי מספק לנו אנרגיה מידית אך עם הזמן הגוף שלנו צובר נזקים לא פשוטים.

ההמבורגרים, הצ'יפס, השניצל, הפיצות, החטיפים, הגלידות… לכל אחד מהם יש הרבה מרכיבים שהגוף שלנו ממש לא צריך ולא רוצה. כשאנחנו מעמיסים אותם על עצמינו באופן קובע, הנזקים בסופו של דבר מצטברים. כך אנחנו משמינים, מגיעים למצבים של כולסטרול גבוה, סוכרת, יתר לחץ דם וכל הסיכונים הנלווים לרמות הגבוהות מכל אלו.

 

המזון המהיר ומדגישי הטעם

מה שמאפיין יותר מכל את המזון המהיר אלו הם שילובי הטעמים המגבירים שאינם טבעיים כלל. לרוב מגישים את כל המזונות הללו עם רטבים מרכיבים לא ברורים ולא בריאים בעליל. המטוגנים נוטפי השמן עשירים בשמן, בקלוריות וגם בסוכרים ואת התרומה שלהם לגוף כבר תארנו למעלה.

המזון המהיר הוא בדרך כלל עם מרקם שלא מחייב לעיסה ארוכה. זו הסיבה שאנחנו אוכלים הרבה יותר וכדי לשבוע ממנה כזו צריך לאכול הרבה עד שמגיעים לתחושת שובע. כי תחושת השובע מגיעה לרוב רק אחרי 20 דקות מהאכילה. אז אם אנחנו מסיימים את המנה תוך שש שבע דקות, תחושת השובע עדיין לא מגיעה אז אנחנו אוכלים עוד. מה שמוביל לנזקים כפולים ומכופלים.

 

בלי סכין בלי מזלג ובלי תרבות

האוכל המהיר הוא אוכל שלא מחייב אותנו לשבת על יד השולחן ולאכול בניחותא כמו בני תרבות. אכילה כזו פוגעת מאוד בהרגלי האכילה באופן כללי ואנשים שמתמידים בסוג האכילה הזו מוצאים את עצמם מפתחים בעיות שונות. כמו סוכרת, יתר לחץ דם, מחלות לב וכלי דם, פצעי בגרות, כאבי ראש, מחלות דלקתיות של המעי כמו מחלת הקרוהן ואפילו הפרעות למידה, הפרעות התנהגות ודיכאון.

אם מודבר בילדים, הרי שההרגל לצרוך מזון מהיר יגרום להם לוותר על המאכלים הבריאים ועל הפירות והירקות. ברור שההרגל לצרוך מזון מהיר הוא נזק גדול להווה ולעתיד.

 

פתרון הקסם – מתחילים לאכול בבית

אז אולי קשה לשנות הרגלים במיוחד אם אין זמן אך כפי שהבנתם, המזון המהיר גורם לנזקים כבדים מידי מכדי שתוכלו להתעלם מהם. ההמלצה שלי היא הפתרון. פתרון קסם של ממש. מדובר בדבר אחד פשוט שאם תעשו אותו הכול יוכל להשתנות!

תתחילו לאכול בבית! כל השינויים הטובים יבואו בעקבות זה. נסו וספרו לי על התוצאות!

אולי יעניין אותך לקרוא על:

זהירות אוכל מהיר
זהירות אוכל מהיר
אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית אוכל
מאכלים שניתן להכין עם טאבון?
איזה סוגי מאכלים ניתן להכין עם טאבון?

טאבון הוא כלי בישול מסורתי שמשמש לאפייה ובישול של מגוון מאכלים. הנה כמה סוגי מאכלים שניתן להכין עם טאבון כוללים: פיצות, בשרים כמו סטייק, קבב ושיפודים, דגים כמו סלמון או דג טונה, ירקות כמו חצילים, פפריקה וזיתים, לחמים, קישים ועוד.

קרא עוד »