מה זה תואר שני – מוסמך אוניברסיטה

קיימות צורות ומסלולי לימוד שונים וכלאחד צריך לבחור את זה שיתאים לו, לסדר יומו וחייו האישיים. ברגע שהלימודים מתנגשים יותר מידי בחיים האישיים במיוחד אם מדובר באדם בעל משפחה שמחויב לעבודה וחיי משפחה, הרי שמהר מאוד הוא ימצא את עצמו נושר מהמעגל. על כן, חשוב לבחור במסלול נכון שרק יקדם ויצמיח.
תואר שני

בכל מה שקשור לנושא של לימודים ובמיוחד לימודים אקדמאיים יש הרבה אי בהירות. לא כולם יודעים בדיוק מה נכלל בהגדרה של לימודים אקדמיים ולא כולם מכירים את כל המושגים המקבילים לכל תחום ברחבי העולם כמו מאסטר", .M.A, .M.B.A, .LL.M, .M.S כאשר מדובר בקיצורים שונים.

בגלל שיש כל כך הרבה בלבול בתחום ולא כולם יודעים מה המשמעות של כל דבר זה עשוי להיות בעייתי ואפילו קריטי כאשר באים לבחור מקצוע לימודים. התואר חייב להתאים לאופק המקצועי שאנחנו רוצים ללמוד.

אז דבר ראשון נסביר. אחרי שלומדים לימודי תואר ראשון מגיע ההמשך ללימודי מקצוע.

אז מה זה תואר שני מוסמך אוניברסיטה. מדובר בתואר אקדמאי אותו ישיג האדם אחרי מספר שנות לימוד בהתאם למקצוע אותו הוא רוצה לרכוש.

מסמך אוניברסיטה – מה זה?

בעולם הגדול יש כמה וכמה כינויים ללימודי התואר השני. מסמך אוניברסיטה הוא אחד הכינויים. ישנם תארים מקבילים להגדרה הזו של מוסמך אוניברסיטה. השם הכי מוכר הוא – מאסטר והוא מקובל גם כאן בארץ.

השמות של מוסמך אוניברסיטה משתנים מעת לעת בהתאם לסוג הלימודים שנלמדים לתואר שני. כך לדוגמא M.A מהווה כינוי כללי לתואר שני , בדיוק כמו ש – B.A הינו תואר כללי לתואר ראשון.

M.B.A מוכר ככינוי לתואר שני במנהל עסקים. כש – L.L.M זהו כינוי לתואר שני במשפטים.

M.E מתייחס בעולם לתארים שניים בהנדסה, לעומת M.Sc שמתייחס לתואר שני במדעים מדויקים. כך גם M.Ed מתייחס לתואר שני בחינוך וכן הלאה.

 

 

מי מעניק תואר מוסמך אוניברסיטה?

מסלולי הלימוד לצוואר שני שונים ממדינה למדינה. הן מבחינת כינויי ההסמכה והן מבחינת היקף הלימודים, הקורסים הנדרשים וכן הלאה. תואר מוסמך אוניברסיטה בישראל שזהו תואר שני יכול להיות מוענק בכל מוסד לימודים שיש לו אישור מהמועצה להשכלה גבוהה. כל אוניברסיטה בישראל יכולה למעשה להעניק תואר מוסמך אוניברסיטה תוך שהיא מקיימת את מסלולי הלימודים משלה.

 

 

מהם מסלולי הלימוד הקיימים למוסמך אוניברסיטה?

ישנם שני מסלולי לימוד עיקריים בלימודי תואר שני.

1. תואר שני עם תזה – לאחר לימודים של שנתיים או יותר של תואר שני צריך התלמיד להפיק עבודת מחקר שתהיה ברמה גבוהה מאוד.

2. מסלול ללא תזה – זהו מסלול שלא דורש עבודת מחקר כאשר ההבדל העיקרי מעבר לתזה זו כמות הקורסים אותם יידרש הסטודנט ללמוד. כלומר מי שיבחר במסלול ללא תזה יצטרך ללמוד הרבה יותר.

קיימות צורות ומסלולי לימוד שונים וכלאחד צריך לבחור את זה שיתאים לו, לסדר יומו וחייו האישיים. ברגע שהלימודים מתנגשים יותר מידי בחיים האישיים במיוחד אם מדובר באדם בעל משפחה שמחויב לעבודה וחיי משפחה, הרי שמהר מאוד הוא ימצא את עצמו נושר מהמעגל. על כן, חשוב לבחור במסלול נכון שרק יקדם ויצמיח.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על:

תואר שני
מה זה תואר שני – מוסמך אוניברסיטה
אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית לימודים
לימודי פסיכותרפיה
לימודי פסיכותרפיה – הדרך שלכם לעולם הטיפול

בני אדם הם יצורים מורכבים. לאורך שנים של התפתחות אבולוציונית, בני האדם פתחו חושים יוצאי דופן ורגשות המפעילים אותנו ומכתיבים את דפוסי ההתנהגות שלנו. לאורך השנים, אירועים שונים וחוויות יכולים להשפיע על איכות החיים של כל אחד, לטובה או לרעה.

קרא עוד »
לימודים לחרדים
לימודים לחרדים המדריך המלא לכניסה לעולם הלימודים

ישנם מסלולי לימוד רבים המיועדים לחרדים שרוצים ללמוד לתואר ראשון. מסלולים אלו מותאמים להם הן מבחינת החברה שבאה ללמוד במקום כאשר אלו פחות או יותר מאותו סגנון ישיבתי והן מבחינת מסלולי הלימודים שבנויים באופן כזה שהם לא פוגעים בסדרי הישיבה. כלומר לימודי ערב או לימודים מהבית בשעות המתאימות לכל אחד.

קרא עוד »