קורסים אונליין האם זה משתלם

לקורסים אונליין צריך משמעת עצמית גבוהה – בגלל שהתלמיד נמצא בבית הוא עלול להתפתות לקום, לצאת מהחדר במיוחד שלא תמיד חייבים לראות אותו על מסך הכיתה.
קורסים אונליין האם זה משתלם

העולם שלנו שינה את פניו בשנים האחרונות. הקורונה שהפתיעה אותנו לפני שנתיים ועדיין מדשדשת פה ושם, הותירה אף היא חותם עז על החיים שלנו במיוחד בתחום הספציפי של לימודי אונליין.

אם קודם לכן היו לימודי האונליין ולימודים בזום משהו שלא נעשה בדרך כלל מלכתחילה, הרי שכיום מוקמים קורסים רבים שמלכתחילה זו השיטה שלהם וזו הדרך שהם בוחרים.

השאלה שעולה בדרך כלל היא האם קורסים אונליין יכולים להשתוות לקורסים הרגילים? האם אכן משתלם ללכת על קורסים שכאלה?

אז אני כאן כדי למנות את היתרונות של הקורסים הללו אל מול הקורסים הרגילים אך בלי להתכחש גם לחסרונות שיש לקורסים הללו.

 

קורסים אונליין – למה זה טוב?

קורסים אונליין הינם יעילים במיוחד במקרים הבאים –

* אנשים עסוקים מאוד בעבודה, לימודים או חיי משפחה שלא מוצאים את הזמן לצאת וללמוד את הקורסים הנחשקים או הנחוצים להם אך הם עדיין לא רוצים להתפשר על הרמה המקצועית של הקורס. אפשר למצוא היום קורסים אונליין ברמה גבוהה מאוד וכאלה שנותנים מענה מושלם.

* אנשים שרוצים ללמוד בשעות המתאימות להם – ברוב המקרים גם הקורסים שנמסרים בשידור חי, מוקלטים ומאפשרים צפייה בכל עת. מה שבעצם מאפשר לכל אחד לצפות בשיעור בזמן המתאים לו. מובן שכך אפשר ללמוד בכל שעה קונבנציונאלית ושלא. זה צמה שהכניס את המושג של לימודים עם פיג'מה.

* קורסים מוזלים – קורסים אונליין לרוב עולים פחות מהקורסים הרגילים. הדבר נובע בעיקר בגלל שלמנהלי הקורסים יש פחות הוצאות במסירת הקורסים הללו שלא מחייבים אותם בשימוש בכיתות לימוד על כל המשתמע מכך. שזה אומר עלויות שכירות, עלויות חשמל, מיזוג וכן הלאה.

מעבר לכך, בקורסים הדיגיטליים אין למעשה הגבלה על מספר התלמידים. כך שבמקום קבוצה מוגדרת של עשר או עשרים משתתפים יכולים להשתתף בקורס אינספור תלמידים כשאין לזה כמעט כל הגבלה.

 

קורסים אונליין – יש גם חסרונות

אז מה החסרונות בקורסים הללו?

* לא תמיד אפשר לשאול שאלות – לרוב ישנה אפשרות להשתתף ולשאול שאלות או לכתוב אותם בצ'אט אך אם הקורס הוא לא בדיור חי או שצופים בו בשעות אחרות זה הופך להיות מסורבל יותר. למרות שתמיד יש מקום לשאלות וקבלת תשובות.

* אין חברה – הלימודים הם בלי חברה מסביב. זה עשוי בהחלט להיות משעמם.

* צריך משמעת עצמית גבוהה – בגלל שהתלמיד נמצא בבית הוא עלול להתפתות לקום, לצאת מהחדר במיוחד שלא תמיד חייבים לראות אותו על מסך הכיתה. בלי משנעת עצמית גבוהה הוא עשוי להפסיד שיעורים רבים ולא לנצל את הקורס.

* המורה לא רואה מה קורה עם התלמידים – המורה שיושב מול המסך לא תמיד יכול לדעת מה התלמידים עושים בזמן השיעור והאם הכול מובן להם.

אז לא נוכל לקבוע מה עדיף על פני מה. כל אחד אמור לבחור את הקורסים בפורמטים שמתאימים לו.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על:

קורסים אונליין
קורסים אונליין האם זה משתלם
אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית לימודים
לימודי פסיכותרפיה
לימודי פסיכותרפיה – הדרך שלכם לעולם הטיפול

בני אדם הם יצורים מורכבים. לאורך שנים של התפתחות אבולוציונית, בני האדם פתחו חושים יוצאי דופן ורגשות המפעילים אותנו ומכתיבים את דפוסי ההתנהגות שלנו. לאורך השנים, אירועים שונים וחוויות יכולים להשפיע על איכות החיים של כל אחד, לטובה או לרעה.

קרא עוד »
תואר שני
מה זה תואר שני – מוסמך אוניברסיטה

קיימות צורות ומסלולי לימוד שונים וכלאחד צריך לבחור את זה שיתאים לו, לסדר יומו וחייו האישיים. ברגע שהלימודים מתנגשים יותר מידי בחיים האישיים במיוחד אם מדובר באדם בעל משפחה שמחויב לעבודה וחיי משפחה, הרי שמהר מאוד הוא ימצא את עצמו נושר מהמעגל. על כן, חשוב לבחור במסלול נכון שרק יקדם ויצמיח.

קרא עוד »
לימודים לחרדים
לימודים לחרדים המדריך המלא לכניסה לעולם הלימודים

ישנם מסלולי לימוד רבים המיועדים לחרדים שרוצים ללמוד לתואר ראשון. מסלולים אלו מותאמים להם הן מבחינת החברה שבאה ללמוד במקום כאשר אלו פחות או יותר מאותו סגנון ישיבתי והן מבחינת מסלולי הלימודים שבנויים באופן כזה שהם לא פוגעים בסדרי הישיבה. כלומר לימודי ערב או לימודים מהבית בשעות המתאימות לכל אחד.

קרא עוד »