איך לבחור מקצוע ללמוד? מה מתאים לי בכלל

יש לחשוב היטב ולבדוק היטב את כל האופציות לבחור מה ללמוד ורק לאחר שנמצא את המקצוע שאכן מתאים לנו, לכישורים שלנו, ליכולות שלנו ולא פחות חשוב – לחלומות שלנו, רק אז נוכל לצאת לדרך.
איך לבחור מקצוע

ההחלטה על לימודי מקצוע היא לא קלה. לא פעם מעורבים בהחלטה הזו שיקולים לא ענייניים, כמו מי הם החברים שהולכים ללמוד איתי או כמה הרייטינג שיש למקצועות הללו או אולי אפילו בחירה במקצוע שאבא ואמא חולמים עבורנו כאשר במקרים רבים אין ולא יהיה לנו לעולם כל קשר או זיקה לתחום. אם זה בגלל הכישורים שלנו ואפם זה בגלל האופי שלנו. על כן, לפני שמחליטים החלטה משמעותית שכזו שתשפיע על החיים הכלכליים לאורך זמן, יש לחשוב היטב ולבדוק היטב את כל האופציות ורק לאחר שנמצא את המקצוע שאכן מתאים לנו, לכישורים שלנו, ליכולות שלנו ולא פחות חשוב – לחלומות שלנו, רק אז נוכל לצאת לדרך.

 

אז איך בוחרים את המסלול הכי נכון והכי בטוח?

לפני שאכנס לנושא הזה שלך בחירת מסלול הלימודים, חשוב לי לציין קודם כל, שיש אנשים שלא באמת רוצים ללמוד. הם עושים את זה כשלב רוטיני כי כך כולם עושים. אם אתם לא בטוחים שאתם רוצים ללמוד, לא אוכל באמת לסייע לכם. אך אם הגעתם להחלטה ש – כן, זה מה שאתם רואים לנכון לעשות רק שאתם פשוט מתלבטים ולא יודעים במה לבחור, כאן אוכל לסייע לכם בכלים שרכשתי במהלך השנים.

 

טיפוסי אישיות ומה שמאחוריהם

כל אדם הוא טיפוס שונה. כשאנחנו מאתרים את סוג הטיפוס, אנחנו גם יכולים לכוונן ולכוון למטרה ולמקצוע המתאימים.

 

טיפוס נחוש והחלטי –

אתה כבר יודע מזמן שאתה תהיה רופא. גם בצבא היית חובש קרבי ויש לך הרבה ידע בתחום. הכיוון שלך די ברור. כל מה שאתה צריך זה פסיכומטרי גבוה ותעודת בגרות. משם המסלול ברור.

אם אתה נחוש שתחום המשפטים הוא שלך, אין הרבה ספקות וזו כנראה הדרך שלך.

 

הטיפוס המתלבט –

אתה מחזיק בידיך תעודת בגרות, הפסיכומטרי שלך ממוצע אך אתה לא סגור על עצמך ולא באמת יודע מה כדאי לך ללמוד.

הדבר הכי נכון זה פשוט להשתתף בימי עיון פתוחים, לבדוק ולרחרח מקרוב על המסלולים השונים ומתוך השטח לבדוק מה הכי מושך ומה הכי מעניין אותך. לרוב יצליח כל מתלבט להגיע לבחירה הנכונה ביותר עבורו.

 

הטיפוס המבולבל

אתה לא מצליח בשום אופן להגיע לכלל החלטה. בכל יום נראה לך שכבר גילית מה באמת מושך אותך אך כעבור יום אתה מתחיל שוב לחשוב ולהתלבט. הדבר הכי נכון במצב כזה הוא לפנות אל איש מקצוע כדי לקבל הכוונה מקצועית. מדובר באבחון שיגלה גם לך מה מתאים לך ביותר בהתאם לאישיות שלך כמו גם בהתחשב בפוטנציאל האישי שלך.

יש סדנאות דיגיטליות שמסייעות למצוא את הכלים המתאימים לכל מי שרוצה לקבל את ההחלטה הכי חשובה לחייו הכלכליים והתעסוקתיים העתידיים.

אז אל תקפצו למים בלי לבדוק שהכיוון שלכם אכן נכון.

 

ואולי יעניין אותך לקרוא על:

 

 

איך לבחור מקצוע
איך לבחור מקצוע ללמוד מה מתאים לי בכלל

 

 

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית לימודים
לימודי פסיכותרפיה
לימודי פסיכותרפיה – הדרך שלכם לעולם הטיפול

בני אדם הם יצורים מורכבים. לאורך שנים של התפתחות אבולוציונית, בני האדם פתחו חושים יוצאי דופן ורגשות המפעילים אותנו ומכתיבים את דפוסי ההתנהגות שלנו. לאורך השנים, אירועים שונים וחוויות יכולים להשפיע על איכות החיים של כל אחד, לטובה או לרעה.

קרא עוד »
תואר שני
מה זה תואר שני – מוסמך אוניברסיטה

קיימות צורות ומסלולי לימוד שונים וכלאחד צריך לבחור את זה שיתאים לו, לסדר יומו וחייו האישיים. ברגע שהלימודים מתנגשים יותר מידי בחיים האישיים במיוחד אם מדובר באדם בעל משפחה שמחויב לעבודה וחיי משפחה, הרי שמהר מאוד הוא ימצא את עצמו נושר מהמעגל. על כן, חשוב לבחור במסלול נכון שרק יקדם ויצמיח.

קרא עוד »
לימודים לחרדים
לימודים לחרדים המדריך המלא לכניסה לעולם הלימודים

ישנם מסלולי לימוד רבים המיועדים לחרדים שרוצים ללמוד לתואר ראשון. מסלולים אלו מותאמים להם הן מבחינת החברה שבאה ללמוד במקום כאשר אלו פחות או יותר מאותו סגנון ישיבתי והן מבחינת מסלולי הלימודים שבנויים באופן כזה שהם לא פוגעים בסדרי הישיבה. כלומר לימודי ערב או לימודים מהבית בשעות המתאימות לכל אחד.

קרא עוד »