לימודים לחרדים המדריך המלא לכניסה לעולם הלימודים

ישנם מסלולי לימוד רבים המיועדים לחרדים שרוצים ללמוד לתואר ראשון. מסלולים אלו מותאמים להם הן מבחינת החברה שבאה ללמוד במקום כאשר אלו פחות או יותר מאותו סגנון ישיבתי והן מבחינת מסלולי הלימודים שבנויים באופן כזה שהם לא פוגעים בסדרי הישיבה. כלומר לימודי ערב או לימודים מהבית בשעות המתאימות לכל אחד.
לימודים לחרדים

כולנו יודעים שכדי לשרוד את החיים בעולם המטורף של היום צריך כסף והרבה. אז לרוב, אנשים שיוצאים לשוק העבודה כבר למדו דבר או שניים והם איכשהו ממוקדים במטרה מסוימת. מנגד יש את בני הישיבות שלמדו כל חייהם גמרא ואין להם למעשה כלי מקצועי ביד. אז יש כאלה שנישאים עם בנות שיש להן מקצוע טוב ומפרנס והם זוכים להמשיך ולשקוד באוהלה של תורה. ישנן מלגות מסוימות שמקבלים אברכי הכולל אשר אלה מאפשרים להם להמשיך בחזון חייהם. הם לא עושים את זה כי זה קל. הם עושים את זה מתוך אידיאל. כי לימוד תורה זה אידיאל.

יחד עם זאת, לא פעם עולה צורך בהכנסה נוספת כאשר הקומץ כבר לא מצליח להשביע את הארי.

 

לימודים לחרדים

אז יש כאלה שפונים לעסוק בתחום תורני כלשהו כמו הוראה שלמעשה משאיר אותם פחות או יותר באותו התחום. אך יש מי שרוצה לעבוד במקצוע משמעותי שדורש השכלה או אפילו תארים. כאן כדאי להכיר את האפשרויות המיועדות בדיוק לאוכלוסיות אלו.

ישנם מסלולי לימוד רבים המיועדים לחרדים שרוצים ללמוד לתואר ראשון. מסלולים אלו מותאמים להם הן מבחינת החברה שבאה ללמוד במקום כאשר אלו פחות או יותר מאותו סגנון ישיבתי והן מבחינת מסלולי הלימודים שבנויים באופן כזה שהם לא פוגעים בסדרי הישיבה. כלומר לימודי ערב או לימודים מהבית בשעות המתאימות לכל אחד.

מתברר שהראש היהודי ובמיוחד הראש של הגמרא מצליח לפצח מהר יותר את כל הנושאים הסבוכים וגם בלימודי המקצוע שאלו עשויים לכלול מקצועות קשים ויחידות שבדרך כלל לומדים במשך חודשים ארוכים, כאשר תוך שיעורים ספורים הם כבר שולטים היטב בחומרים.

 

לימודים בתחומים תורניים

יש גם מקצועות רבים שהם בתחומים תורניים. כמו למשל לימודים לכתיבת סת"ם או לימודים לרבנות. לימודי מוהלות או לימודי שחיטה. יש מכונים תורניים רבים המציעים את המעטפת המלאה לכל זה כאשר התלמיד יקבל את כל המידע ההלכתי והמקצועי יחד עם התנסות בפועל. מלימודים אלו הוא יוכל לצאת לדרך חדשה עם מקצוע מפרנס ביד.

חשוב להבין כי בתחומים התורניים יש כל הזמן צורך בעוד ועוד אנשי מקצוע. זאת משום שמדובר בתחומים אשר בהם הקדמה והטכנולוגיה לא ממש יכולות להתערב. כי למשל כתיבת סת"ם ל ספרי תורה, מזוזות ותפילין חייבת להיעשות בעבודת יד של כתיבת אות אחר אות. ברית מילה זו גם פעולה שחייבת להיעשות על ידי מוהל ובכל יום יש מאות ואלפי בריתות. נוסיף לזה את האוכלוסייה שהולכת וגדלה ומכפילה שוב ושוב את הצרכים בשירותי הדת השונים. כך שאדם שרואה את עצמו לתפקיד כזה או אחר בתחום תורני יכול לקחת את זה כמקצוע מפרנס ומכניס, אך רק לאחר לימודים מקיפים ויסודיים וקבלת הסמכה ותעודה.

 

האקדמיה התורנית ללימודי מקצועות קודש

לומדים הינה אקדמיה תורנית שאליה מגיעים אלפי תלמידים מידי שנה כדי ללמוד את הקורסים שיש באקדמיה להציעה. והם:

ועוד המון קורסים נוספים לחרדים »

 

אולי יעניין אותך לקרוא על:

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית לימודים
לימודי פסיכותרפיה
לימודי פסיכותרפיה – הדרך שלכם לעולם הטיפול

בני אדם הם יצורים מורכבים. לאורך שנים של התפתחות אבולוציונית, בני האדם פתחו חושים יוצאי דופן ורגשות המפעילים אותנו ומכתיבים את דפוסי ההתנהגות שלנו. לאורך השנים, אירועים שונים וחוויות יכולים להשפיע על איכות החיים של כל אחד, לטובה או לרעה.

קרא עוד »
תואר שני
מה זה תואר שני – מוסמך אוניברסיטה

קיימות צורות ומסלולי לימוד שונים וכלאחד צריך לבחור את זה שיתאים לו, לסדר יומו וחייו האישיים. ברגע שהלימודים מתנגשים יותר מידי בחיים האישיים במיוחד אם מדובר באדם בעל משפחה שמחויב לעבודה וחיי משפחה, הרי שמהר מאוד הוא ימצא את עצמו נושר מהמעגל. על כן, חשוב לבחור במסלול נכון שרק יקדם ויצמיח.

קרא עוד »