מה זה תואר ראשון – בוגר אוניברסיטה

אז אני כאן עם כל השאלות וכל התשובות בנושא הזה של מה זה תואר ראשון והלימודים לקראתו.
תואר ראשון

תואר ראשון הוא לא מידע המספק את הידע הנדרש למקצוע ספציפי. עם זאת מדובר בקרקע בסיסית לצורך המשך לימודים כאשר זוהי הקרקע הפורייה להמשך הלימודים לתואר שני ושלישי. כיום התואר הראשון הוא נפוץ הרבה יותר ביחס לעבר וכמעט לכל מקצוע במשק אתם תזדקקו לו. שלא כמו בעבר אשר אז התואר הראשון ובוודאי שגם התארים הבאים אחריו היו נדירים והיוו נחלתם של אנשים מעטים.

במהלך הזמן נתקלתי בהרבה שאלות בכל הנושא הזה של לימודים לתואר. צעירים רבים שזלזלו במהלך השנים בלימודיהם וכעת מבקשים ללמוד לתואר או אפילו אנשים שבאמצע החיים רצו לערוך תפנית מקצועית וגילו שבלי תואר אין להם מה לחפש בשוק העבודה.

 

אז אני כאן עם כל השאלות וכל התשובות בנושא הזה של מה זה תואר ראשון והלימודים לקראתו.

וכמו שאני תמיד אומרת – אין דבר העומד בפני הרצון. (ניסוח שמקורו בחז"ל)

אם רק תרצו – אין זו אגדה… (אמרה המיוחסת להרצל)

 

מי יכול ללמוד לתואר ראשון?

למעשה ישנם תנאי קבלה במוסדות ההשכלה הגבוהה ואלו קובעים מי יכול להתקבל ללימודים לתואר ראשון. דרישות הקבלה הן –

1. 10 שנות לימוד. (לפחות)

2. תעודת בגרות מלאה.

3. ציון פסיכומטרי.

מי שאין לו את תעודת הבגרות או שהציון הפסיכומטרי לא עובר, יכול תמיד לשפר את ציוני הבגרות שלו וכך גם יש לו את האפשרות לשפר את הציון הפסיכומטרי.

חשוב לציין כי בכלל מה שקשור לאוניברסיטה הפתוחה, שם אין כלל תנאי קבלה כפי שיש בשאר המוסדות להשכלה הגבוהה, אך אופי הלימודים הינו שונה לגמרי ולא לכל אחד הוא מתאים.

 

היכן אפשר ללמוד לתואר ראשון?

ישנן בישראל שמונה אוניברסיטאות ומעל 50 מכללות שם ישנה האפשרות ללמוד לקראת תואר ראשון. ישנן מוסדות שם מוצעים תארים שנמצאים בתהליכי הכרה אך הם עדיין לא מוכרים. חשוב שתהיו מודעים לכך כי לעיתים הליכי ההכרה אורכים שנים מה שעשוי להוביל לכך שהתעודה שתקבלו למעשה לא תהיה מוכרת. מסיבה זו חשוב לתת את הדעת על כך ולבדוק לפני שצוללים ללימודים כי אכן התעודה שתקבלו תהיה שווה. כלומר מה שעליכם לבדוק זה האם המועצה להשכלה גבוהה מכירה במסלול הלימודים שאתם מבקשים להירשם אליו.

 

כמה זמן אורכים הלימודים לתואר ראשון?

משך הלימודים לתואר ראשון עומד על כשלוש עד ארבע שנים. הלימודים הכוללים את מדעי הטבע, הרוח והחברה יארכו שלוש שנים ובלימודי ההנדסה למיניהם הלימודים יארכו ארבע שנים. חשוב להדגיש כי מקצועות מסוימים כמו ראיית חשבון או עריכת דין מחייבים השלמה בהתמחות לאחר התואר שזה אומר שנה שנתיים של התמחות עד שאפשר להתחיל לעבוד במקצוע הנבחר.

 

בוחרים נכון

הרבה סטודנטים מתלוננים על שעמום בלימודים, על חוסר סיפוק ותחושת החמצה. חשוב לבחור נכון את מסלול הלימודים כדי ליהנות מהם וכמובן להשיג בסופו של דבר את המטרה המבוקשת.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על:

תואר ראשון
מה זה תואר ראשון – בוגר אוניברסיטה
אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית לימודים
לימודי פסיכותרפיה
לימודי פסיכותרפיה – הדרך שלכם לעולם הטיפול

בני אדם הם יצורים מורכבים. לאורך שנים של התפתחות אבולוציונית, בני האדם פתחו חושים יוצאי דופן ורגשות המפעילים אותנו ומכתיבים את דפוסי ההתנהגות שלנו. לאורך השנים, אירועים שונים וחוויות יכולים להשפיע על איכות החיים של כל אחד, לטובה או לרעה.

קרא עוד »
תואר שני
מה זה תואר שני – מוסמך אוניברסיטה

קיימות צורות ומסלולי לימוד שונים וכלאחד צריך לבחור את זה שיתאים לו, לסדר יומו וחייו האישיים. ברגע שהלימודים מתנגשים יותר מידי בחיים האישיים במיוחד אם מדובר באדם בעל משפחה שמחויב לעבודה וחיי משפחה, הרי שמהר מאוד הוא ימצא את עצמו נושר מהמעגל. על כן, חשוב לבחור במסלול נכון שרק יקדם ויצמיח.

קרא עוד »
לימודים לחרדים
לימודים לחרדים המדריך המלא לכניסה לעולם הלימודים

ישנם מסלולי לימוד רבים המיועדים לחרדים שרוצים ללמוד לתואר ראשון. מסלולים אלו מותאמים להם הן מבחינת החברה שבאה ללמוד במקום כאשר אלו פחות או יותר מאותו סגנון ישיבתי והן מבחינת מסלולי הלימודים שבנויים באופן כזה שהם לא פוגעים בסדרי הישיבה. כלומר לימודי ערב או לימודים מהבית בשעות המתאימות לכל אחד.

קרא עוד »