קצת על חיי משפחה

הקמת משפחה וחיים במסגרת משפחתית מציבה אינספור אתגרים. אנשים שלא מוכנים להתגמש ולא קשובים לעולם שסביבם, עתידים לאכול הרבה מאוד קש מול בן הזוג שלהם ומול הילדים שהם יביאו לעולם.
חיי משפחה

חיי משפחה נראים לעיתים נוצצים מאוד, במיוחד אצל אלו שעדיין לא הקימו בית משלהם והם שואפים לזה בכל מאודם. האמת היא שאין דבר שלם ומושלם יותר מתא משפחתי. עם זאת, חשוב לדעת שלא תמיד עפים זיקוקי דינור ולא תמיד יש אושר ושלמות במשפחה.

חשוב ללמוד ולדעת. הקמת משפחה וחיים במסגרת משפחתית מציבה אינספור אתגרים. אנשים שלא מוכנים להתגמש ולא קשובים לעולם שסביבם, עתידים לאכול הרבה מאוד קש מול בן הזוג שלהם ומול הילדים שהם יביאו לעולם. כי אדם שמתבצר תמיד בעמדותיו ואין לו את הרצון להיפתח, להשתנות ולהתאים את עצמו לשאר בני הבית, יהפוך מהר מאוד לאדם אומלל.

 

אנוכיות ונוחיות – לא כאן בבית

אז אני לא רוצה לייאש אתכם ולרפות את ידיכם. אמנם אמרתי שאדם אנוכי השקוע בעצמו לא מסוגל להקים בית נורמטיבי. עם זאת, כאשר האדם ייצא מתוך עצמו ויסכים לשמוע גם את הצד השני, החיים שלו יהפכו לגן עדן. כי כמו בכל דבר ובכל תחום. יש הדדיות. וכמים פנים אל פנים. ברגע שאנחנו מתגמשים ומוותרים על האנוכיות שלנו, בן הזוג יעשה גם כן צעד דומה. מה שיוביל בסופו של דבר לנוחיות בבית ולסיפוק הצרכים האנוכיים של כל אחד כאשר זה יבוא דווקא מהצד השני. כלומר כל אחד מבני הבית ידאג למילוי הצרכים של שאר בני הבית. מי שירוויח מכל זה יהיה דווקא זה שיצא מאזור הנוחות שלו והתקדם לקראת בני המשפחה האחרים.

 

החיים הם לא שדה קרב

הרבה אנשים רואים את העולם ואת החיים שלהם כשדה קרב. הם בטוחים שאם הם לא יילחמו על הזכויות שלהם הם יישארו בלי כלום. בכל מה שקשור לחיי משפחה חשוב להבין שהתפיסה חייבת להיות שונה. בחיי משפחה חייבת להיות התמסרות, חייבים להיות ויתורים וחייבים גם שתהיה דוגמא אישית מצד ההורים לכך. אדם שמתמסר ואדם שמוותר והוא בעצם לא עומד על שלו יכול לחשוש שמא הזהות שלו תימחק. בעולם הגדול והאכזר זה אולי כך, אך בתא המשפחתי זה לגמרי לא אמור להיות כך. כי כפי שכבר ציינו, ככל שבני הזוג ובני המשפחה כולם יסגלו לעצמם התנהגות כזו, הרי שהם כולם ייהנו בסופו של דבר מחיים מאושרים וטובים יותר תוך כדי שכל אחד מבני הבית ידאג למילוי הצרכים של האחר.

 

חיים של אושר

חיים במסלול כזה כפי שתיארנו לעיל, מפחית במידה רבה את הוויכוחים ואת הריבים. אין מאבקי כוח כי כל אחד מפרגן מכל הלב ליקיריו. מה שהופך את המגרש הביתי לקן חמים, נעים אוהב ושמח. כל אחד חש אהוב ומקובל בבית. הוא לא חושש מתגובות שליליות על מעשיו, הוא יודע שבבית מצפים לו ומקבלים אותו ושם הוא נהנה מאבני יסוד עליהם הוא יכול להישען.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על :

 

חיי משפחה
חיי משפחה
אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית משפחה