בריאות הנפש כך תשמרו על נפש בריאה וחזקה

מספר טיפים שיסייעו לך לשמור על בריאותך הנפשית לאורך ימים ושנים
בריאות הנפש

בתרבות המערבית יש עלינו הנשים לחצים רבים במיוחד. עומס התפקידים, הלחצים בבניית קריירה ועבודה לצד התפקידים המסורתיים שלנו בניהול הבית וסיפוק צרכיהם של הבעל והילדים כשלעיתים יש גם הורים מבוגרים בתמונה, הופכים את החיים שלנו למורכבים ביותר. זו הסיבה שחשוב שלא להזניח את הבריאות הנפשית שלנו ולדאוג לסיפוק הצרכים הבסיסיים (ולא רק הבסיסיים) שהגוף והנפש דורשים.

שמירה על בריאות הנפש

חשוב להבין כי בכל מה שקשור בבריאות הנפש אין דברים אוטומטיים ושום דבר אינו מגיע מאליו.

שמירה על בריאות הנפש מחייבת השקעה של מאמץ מיוחד אך היא שווה. כך את יודעת טוב יותר להתמודד עם בעיות, את חשה בחוזק פנימי, ברווחה ומסוגלת לעשות שינויים חיוביים בחיים. על כן, גם אם את ממש עסוקה בסיפוק הצרכים של כל הסובבים אותך, אל תזניחי את עצמך לרגע. כי בריאות הנפש חייבת לעמוד בראש סדר העדיפויות שלך.

בדיוק לשם כך ריכזתי כאן מספר טיפים שיסייעו לך לשמור על בריאותך הנפשית לאורך ימים ושנים.

הערכה עצמית בלי ביקורת

חשוב שתלמדי לאהוב את עצמך, להעריך את עצמך ולקבל את עצמך בחמלה, הערכה ואפילו כבוד. היפטרי מרגשי אשמה מיותרים שלא יובילו אותך לשום מקום. הימנעי מביקורת עצמית והתייחסי לעצמך כפי שאת רוצה שאחרים יתייחסו אלייך.

 

בריאות הגוף – "נפש בריאה היא רק בגוף בריא"

אם תדאגי לבריאות הגוף, הנפש תושפע אף היא. על כן

  1. שתי הרבה מים
  2. אל תעשני
  3. הקפידי על תזונה נכונה. (איך מכינים אוכל ביתי)
  4. הקפידי על ספורט.

 

חברה חיובית

הוציאי מחייך חברויות ביקורתיות שלא מיטיבות אתך. בחרי אנשים חיוביים שיקיפו אותך בתמיכה ואהבה וכאלה שרק יעשו לך טוב.

 

התמודדות נכונה עם סטרס

החיים מלאי סטרס ולחץ. לאו דווקא בעקבות טראומות או מחלות. גם הלחצים בעבודה וחיי המשפחה עשויים להוביל ללחצים קשם שישפיעו על קשיי שינה, עצבנות, בטן רגיזה, חרדות, דיכאונות ועוד. מצאי את הפעולות שמרגיעות אותך ועושות לך טוב. זה יכול להיות הליכה בטבע, מדיטציה, תחביב כלשהו, טלפון לחברה וכן הלאה.

העניקי את הדברים הללו לעצמך הם חשובים לך!

שינה טובה

כשאת ישנה היטב הגוף והנפש נמצאים במיטבם. הקפידי על שינה איכותית ומספקת. גם אם יש לך הרבה מה להספיק השינה חשובה יותר למען איכות החיים שלך.

תיהני מהרגע

מיקוד במה שקורה כאן ועכשיו וחיים בתוך הרגע הנוכחי תורמים רבות לשיפור איכות החיים. איך עושים את זה? תני לעצמך לחוש את הנשימות שלך, את השמש הזורחת על פנייך, את הרוח המנשבת… אלו תרגילי מיינדפלוס שמעבירים אותנו לקשב לעולמינו הפנימי והחיצוני. מה שתורם רבות לבריאות הנפש.

בקשי עזרה בעת הצורך

בזמנים קשים חשוב לפנות לקבלת עזרה. יש הרבה ערוצים יעילים. משבר הוא צומת בלתי נמנע ובהתייחסות נכונה תצאי ממנו מחוזקת.

 

*אולי יעניין אותך לקרוא על: בריאות האשה – איך אפשר לשמור עליה

בריאות הנפש
בריאות הנפש כך תשמרו על נפש בריאה וחזקה

 

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית גוף ונפש
טיפול שורש
מתי נבצע טיפול שורש?

טיפול שורש הוא כמובן מונח המגיע אלינו ישר מעולם טיפולי השיניים. ברבות הימים הפך המונח לניב שגור בפי רבים. אלו המעוניינים לתאר סיטואציה בה יש

קרא עוד »
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות

הרגלי אכילה לא בריאה בשלבי ההתבגרות וההתפתחות, עלולים לגרום לנזקים בעתיד. במאמר זה אני ממליצה על הרגלים של אכילה נכונה בגיל ההתבגרות. המשיכו לקרוא

קרא עוד »