כיצד לשמור על בריאות העניים ולהימנע ממחלות עיניים

העין שלנו היא האיבר הכי משמעותי בכל מה שקשור לתפקוד התקין ולתקשורת התקינה שלנו מול העולם. ברור אם כן שאנחנו חייבים לשמור על בריאות העיניים כדי שאכן נהנה מראייה טובה ואיכותית.
בריאות העיניים

אז לא את כל מחלות העיניים אנחנו יכולים למנוע. עם זאת, על ידי שמירה והקפדה על אורח חיים תקין והקפדה על אמצעי הבטיחות ההכרחיים, נוכל בהחלט לתרום לבריאות העיניים שלנו.

קיימת המלצה לבצע בדיקת עיניים שגרתית אחת לשנתיים. הבדיקה לא נועדה דווקא כדי לבדוק את חדות הראייה ואת איכותה. מדובר בבדיקה שנועדה לאבחן בעיות אם ישנן. יש בעיות עיניים שונות שניתן לאבחן אותן גם לפני שמופיעים סימפטומים שונים, כמו גלאוקומה, מה שעשוי בהחלט להציל את הראייה. לא פעם יש בעיות שונות הבאות לידי ביטוי דווקא בעיניים ואלה מצביעות על בעיות בריאותיות אחרות המחייבות טיפול.

כך תגנו על העיניים שלכם:

תזונה נכונה – כמו כל איבר בגוף, גם העיניים מושפעות מהתזונה שלנו. לא סתם נהגו אמותינו להאכיל אותנו בגזר מתוך טענה שהוא יתרום לאיכות הראיה שלנו. אך האמת שלא רק בגזר יש תכונות התורמות לבריאות העין ולאיכות הראייה שלנו. יש עוד הרבה מזונות שתורמים את תרומתן לעיניים והקפדה על תזונה נכונה ומותאמת עשויה בהחלט להועיל.

הגנה מפני השמש – העיניים שלנו חשופות לשמש. ככל שאנחנו מאפשרים את החשיפה הזו לקרני הUV שהן הקרניים האולטרה סגולות אנחנו למעשה מגדילים את הסיכון להתפתחות מחלות רשתית, ניוון רשתית – AMD וגם קטרקט. מסיבה זו חשוב להרכיב משקפי שמש על מנת להעניק לעיניים את ההגנה הדרושה לה. הרכבת משקפי שמש בהחלט עשויה למנוע את הנזק המצטבר שנוצר בעקבות קרני הUV.

הגנה מפני פציעות – יש הרבה פציעות המתרחשות בעקבות תאונות עבודה וגם בעת ביצוע משימות פשוטות ויומיומיות בבית או בעבודה. חלק גדול מהפציעות ניתן בהחלט למנוע עם מודעות לסכנות האורבות לנו במקומות המועדים. חשוב לנקוט באמצעי בטיחות שונים ולהשתמש באמצעי הגנה לעיניים על מנת להבטיח את השמירה וההגנה הטובים ביותר.
על כן:

  • חשוב להרכיב משקפי מגן לעיניים כאשר מבצעים עבודות שונות עם חומרים כימיים או כאשר עובדים עם כלי עבודה חשמליים גדולים שעלולים בסטייה קלה במהלך העבודה לגרום לנזקים חמורים.
  • חשוב לרפד פינות חדות של חפצים שונים בבית. במיוחד אם מדובר בבית עם ילדים קטנים.
  • אין לעשות שימוש בנפצים או זיקוקים שפגיעתם בעין עלולה להיות קשה ובלתי הפיכה. וכבר היו דברים מעולם.

עבודה מול מחשב – בריאות העיניים מושפעת רבות בעקבות עבודה ממושכת מול מחשב. תרבות החיים של היום מובילה לכך שרובינו נמצאים שעות רבות במהלך היום מול מסכים או מול המחשב כאשר העיניים אט אט צוברות נזקים שעלולים להיות בלתי הפיכים.

בבלוג של אופטיקה 109 תוכלו לקבל מידע והדרכה איך וכיצד לעבוד בצורה הנכונה והבריאה ביותר במחשב על מנת שהעיניים שלכם לא יספגו את הנזק. בגדול חשוב להתאים את עמדת העבודה, למקם בזווית נכונה את המחשב, לכוון את ההגדרות בצורה שהטקסטים וכל מה שמופיע על המסך יהיה בבהירות המרבית כדי למנוע מאמץ מיותר של העין. מעבר לכך חשוב להרים את העיניים מעבר למסך מידי פעם כדי לתרגל עם שרירי העיניים. חשוב גם למצמץ ולהרטיב את העיניים שלא יתייבשו וייפגעו בעקבות השימוש הממושך במחשב.

הימנעות מעישון – העישון הוא אחד מהגורמים שמגבירים את הסיכון להתפתחות מחלות עיניים שונות כמו ניוון רשתית או התפתחות של קטרקט. העישון אף מגביר את התופעה של יובש בעיניים מה שמסב סבל רב. מלבד זאת, אנשים מעשנים וגם כאלה הצורכים אלכוהול ולא מקפידים על תזונה נכונה קיימת נטייה לפגיעות בשדה הראייה מה שעלול להידרדר עד לעיוורון.

לחץ דם תקין – אדם שסובל מבעיות לחץ דם עלול גם כן להגיע למצב של מחלות עיניים שונות כמו גלאוקומה, חסימת כלי דם ברשתית, רטינופתיה סוכרתית וניוון רשתית.

  • הקפדה על פעילות גופנית.
  • פעילות גופנית חשובה תמיד ולכל מערכות הגוף שלנו. פעילות גופנית משפרת את זרימת הדם אל הרשתית ומעלה את כמות האנטי אוקסידנטים בגוף שחשובים לבריאותנו ולבריאות העין.

MAGAZINE 109 עם עוד הרבה מידע נוסף ומעניין.

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית גוף ונפש
טיפול שורש
מתי נבצע טיפול שורש?

טיפול שורש הוא כמובן מונח המגיע אלינו ישר מעולם טיפולי השיניים. ברבות הימים הפך המונח לניב שגור בפי רבים. אלו המעוניינים לתאר סיטואציה בה יש

קרא עוד »
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות

הרגלי אכילה לא בריאה בשלבי ההתבגרות וההתפתחות, עלולים לגרום לנזקים בעתיד. במאמר זה אני ממליצה על הרגלים של אכילה נכונה בגיל ההתבגרות. המשיכו לקרוא

קרא עוד »