תזונה לא בריאה – מה כדאי להוציא מהמטבח בדחיפות

איך להיפטר מהרגלי תזונה לא בריאה? במאמר הבא אני ימליץ לכם על 4 צעדים פשוטים שיעזרו לכם להיפטר מהרגלים אלו. המשיכו לקרוא
תזונה לא בריאה

התזונה שלנו הולכת ונעשית גרועה יותר ויותר עם הזמן. אנחנו נעשים עסוקים יותר, לא מוצאים את הזמן לעמוד במטבח ולהכין את הארוחות הביתיות והמאוזנות. ומוצאים את עצמנו אוכלים בעיקר תזונה לא בריאה. והתוצאה היא שאנחנו צורכים הרבה ג'אנק, אוכלים הרבה חטיפים, צורכים סוכרים בכמות מסחררת, אוכלים שומן טראנס מלאי כולסטרול גרוע. וגם ממליחים עבורנו את כל האוכל בכמויות מטורפות של מלח ועוד תבלינים שמקורים לא באמת ידוע. והנזק שלהם לטווח הרחוק מוכח.

איך נפטרים מהרגלי תזונה לא בריאה

אז מי שדבק בשיטת אכילה שכזו כאשר הוא לא רוצה, לא יכול, לא מספיק להכין לעצמו אוכל ביתי ובריא. חשוב שילמד מה לקנות, איפה לאכול ולא לחטוף סתם כך מכל הבא ליד. זה מחייב גם ללמוד איך לקרוא נכון את טבלת הערכים התזונתיים של כל מוצר. כאשר לדוגמא צריך תמיד לזכור להכפיל את כמויות האנרגיה, הקלוריות, הסוכרים וכל השאר בכמות שאותה אתם אוכלים. כי למשל מעדן חלבי עתיר שמנת וסוכר יציג לכם רק את הערכים ל – 100 גרם מוצר. בעוד שבפועל מדובר במעדן של 250 גרם במקרה הטוב ושל 500 גרם במקרה היותר טעים והיותר מושחת…

צעד ראשון – מתחילים לאכול בבית

אז האמת האי שהדבר הכי טוב והכי בריא וגם הכי זול הוא להתחיל להכין את האוכל בבית. זה בהחלט דורש הרבה זמן, הרבה מחשבה וגם הרבה מוטיבציה. אבל כמו בכל דבר, כאן יהיה זה הכי נכון לומר שעם האוכל – בא התיאבון.

ברגע שתתחילו להכין את האוכל שלכם בבית, אתם תגלו כמה זה טעים. כמה זה מנחם וגם כמה זה נעים ונוח לאכול אוכל ביתי. זה לא חייב להיות מאוד מורכב וזה גם ממש לא חייב להיות ארוך. אתם יכולים לאמץ לעצמכם מתכונים קלים להכנה. ופשוט ליהנות מאוכל מהיר ממש אך הפעם יהיה זה אוכל בריא יותר. זאת כמובן בתנאי שאכן תלכו על המתכונים הבריאים ועל חומרי הגלם הטובים והערכיים.

צעד שני – ממלאים את הבית בכל טוב

אז אמרנו שהאוכל הבית הוא בריא יותר. זה לא באמת מדויק. כי גם בבית אפשר לטגן בכמויות של שמן, אפשר להשתמש שחמאה או מרגרינה. ואפשר גם לשפוך כמויות של סוכר לכל מאכל, מאפה או עוגה. החכמה היא לעבור למתכונים בריאים וטובים באמת. כאלה שיעניקו לגוף את כל מה שהוא באמת צריך כדי להתקיים, כדי להתפתח וכדי להפיק את המירב.

אז כדי שכל זה יקרה, צריך ללמוד מחדש את המטבח הבריא. להכיר מתכונים טובים וטעמים שיכילו חומרי גלם בריאים. לבחור בשיטות בישול, אידוי או צלייה בריאים וכמובן לשמור על איזון נכון בהיצמד לפירמידת המזון. חשוב שלא להכניס הביתה חטיפים מזיקים, לא לקנות קמחים לבנים. לא לצרוך שומנים רוויים ובקיצור להכין מזווה בריא שממנו תייצרו את המאכלים הטובים והבריאים.

צעד שלישי – אין מקום לשתייה מתוקה וחטיפים

למעשה אפשר לומר כי שני דברים חייבים להיות מחוץ לתחום ממש. אלו אין להם כמעט תחליפים בריאים ואם לא תכניסו אותם הביתה אתם כנראה גם לא תאכלו אותם. מדובר בשתייה המתוקה שהיא ממש כמו רעל לגוף. וחטיפים למיניהם המכילים כמויות גבוהות של סוכרים, מלחים, פחמימות ריקות ושומנים.

ברגע שתחנכו את הגוף שלכם שצמים זה טעים, מרווה, נעים ותורם לכם… כבר לא תימשכו כל כך למתוק. המים ירוו אתכם וירגיעו את הצימאון שלכם ועל הדרך גם ישדרג את מראה העור שלכם והתפקוד הכללי של כל הגוף.

צעד אחרון – להוציא את כל הג'אנק מהמטבח

אז מה אני ממליצה להוציא מהמטבח? שתייה מתוקה כבר אמרנו… יש עוד שלושה דברים שכדאי להיפטר מהם בדחיפות! והם: 1- סוכר לבן. 2- מלח לבן. 3- קמח לבן. אז בטח אתם תשאלו למה?! בסרטון למטה של מזל כהן אתם תמצאו את כל התשובות.

לסיכום הטיפ שלי להיפטר מהרגלי תזונה לא בריאה יהיה – תחליף לחטיפים יהיו פירות וירקות צבעוניים ורעננים ותאמינו לי – הם יעשו את העבודה!

אולי יעניין אותך להמשיך לקרוא:

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית גוף ונפש
טיפול שורש
מתי נבצע טיפול שורש?

טיפול שורש הוא כמובן מונח המגיע אלינו ישר מעולם טיפולי השיניים. ברבות הימים הפך המונח לניב שגור בפי רבים. אלו המעוניינים לתאר סיטואציה בה יש

קרא עוד »
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות

הרגלי אכילה לא בריאה בשלבי ההתבגרות וההתפתחות, עלולים לגרום לנזקים בעתיד. במאמר זה אני ממליצה על הרגלים של אכילה נכונה בגיל ההתבגרות. המשיכו לקרוא

קרא עוד »