אכילה נכונה בגיל ההתבגרות

הרגלי אכילה לא בריאה בשלבי ההתבגרות וההתפתחות, עלולים לגרום לנזקים בעתיד. במאמר זה אני ממליצה על הרגלים של אכילה נכונה בגיל ההתבגרות. המשיכו לקרוא
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות

גיל ההתבגרות זה השלב אשר בו הגוף בונה את עצמו, מתפתח בקצב מואץ ומגיע לשיא שלו. אם הוא יקבל את כל מה שהוא צריך, הרי שהגוף יתפתח היטב. הנער יגבה והעצמות שלו תהיינה חזקות ואיכותיות. אם המתבגר לא יקפיד על אכילה נכונה, הוא עשוי להזיק לעצמו. לפתח השמנת יתר, להשפיע על איכות העור ובאופן כללי לגרום לנזקים ארוכי טווח. זו הסיבה שחשוב כל כך להטמיע הרגלים טובים של אכילה נכונה בגיל ההתבגרות ולא לזלזל בכל מה שחשוב.

בגיל ההתבגרות פושטים על המקרר

מכירים את זה? הנער מגיע הביתה אחרי יום לימודים ופושט על המקרר. הוא שולף מכל הבא ליד. שניצלים, שתייה מתוקה, צ'יפס, אורז כל מה שמשביע, מנחם, טעים וגם משמין מגיע אל מעיו. לאחר הארוחה הוא יחפש עוד נשנוש, עוד חטיף שאת כולם הוא יאזן עם שתייה מתוקה עתירת סוכרים.

ככה זה. התאבון הגדול שלהם והכמיהה לפחמימות ולמותקים היא די טבעית. הבעיה היא שככל שהם מספקים לעצמם את כל אלו, התאבון אליהם רק גובר ועולה. עם האוכל בא התאבון והם רק יחפשו עוד ועוד פחמימות ריקות ושטויות למלא בהם את הבטן.

אז אם אמרנו שהם פשוטים על המקרר, הבה ננצל את המקרר ונמלא אותו במאכלים בריאים יותר. במזונות ערכיים יותר וכאלה שיתרמו להם ערכים תזונתיים טובים ואיכותיים.

הפירמידה – מתחילים ליישם!

אז כולנו מכירים את פירמידת המזון. השאלה היא עד כמה אנחנו מקרבים את התאוריה הזו לחיי המעשה. אם אתם באמת רוצים לסייע למתבגר שלכם ולהציע לו מזונות בריאים בצורה מאוזנת ונכונה, חשוב שתלמדו את הפירמידה ופשוט תתחילו ליישם.

היישום בשטח זה לא רק להגיש לנער את האוכל הנכון וה'מותר'. זה לעשות את השינוי בצורה רוחבית לכולם בבית. אל תשאירו לעצמכם את הג'אנק כאשר מהנער תדרשו לכרסם ירקות. אתם לא יכולים לשתות שתייה מתוקה ולהגביל את הנער ולאפשר לו רק שתייה של מים או סודה.

אתם חייבים ליצור את השינוי אצלכם בראש ומשם להשליך אותו על כל הבית. המקרר יהפוך להיות מקור למזון בריאות אך טעים. מושך, צבעוני אך מלא ערכים תזונתיים איכותיים.

אז מה מכילה הפירמידה?

  • מים חיים – הבסיס של הפירמידה זה המים. תמיד חשוב להקפיד על שתייה מרובה של מים, ובגיל ההתבגרות יש לזה חשיבות רבה שבעתיים! המים תורמים לכל המערכות בגוף. החל במראה העור שנעשה קורן יותר, רענן יותר ומלא חיות וכלה באיברים הפנימיים כמו המעיים, פעילות המעיים התקינה, הלב, כלי הדם וכן הלאה.
  • פחמימות – הקומה השנייה של הפירמידה שלנו הן הפחמימות. המתבגר אוהב את הפחמימות כאמור. הנס הוא שאכן צריך פחמימות והם נחוצים לגוף. הפחמימות הם ספקי האנרגיה של הגוף. אך כאן חשוב לבחור את הפחמימות הבריאות והטובות באמת לגוף. על כן, חשוב ללכת על הלחם המלא, הפסטות המלאות, האורז המלא וכן הלאה. הקטניות הם גם חלק מהקומה הזו. כמו שעועית, חומוס, אפונה וכן הלאה.
  • פירות וירקות – הקומה השלישית אלו הם הפירות והירקות. חשוב לצרוך בכל יום פירות וירקות בחמישה צבעים. זה טעים, זה מתוק ומתבל את החיים בהרבה צבע וטעם. צריך פשוט להנגיש אותם למתבגרים שלנו בצורה חכמה. תכינו להם מגשים עם פירות וירקות חתוכים ותראו שזה מתחיל לעבוד.
  • חלבונים – הקומה הרביעית מכילה את החלבונים שהם מקור הברזל שלנו, הסידן, האבץ וכל מה שמאפשר לגוף לגדול.

 

אכילה נכונה בגיל ההתבגרות
נער בגיל ההתבגרות וסנביץ'

לסיכום – אכילה נכונה בגיל ההתבגרות

אם נסכם את ההמלצה שלי, להרגלי אכילה נכונה ובריאה בגיל ההתבגרות יש משמעות רבה על התפתחות הנער. ולכן אנו כהורים נצטרך להקפיד את תזונה נכונה בבית שלנו. ונשאיר למתבגר שלנו את האופציה היחידה של אכילה בריאה ונכונה.

 

אולי יעניין אותך להמשיך לקרוא:

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית גוף ונפש
טיפול שורש
מתי נבצע טיפול שורש?

טיפול שורש הוא כמובן מונח המגיע אלינו ישר מעולם טיפולי השיניים. ברבות הימים הפך המונח לניב שגור בפי רבים. אלו המעוניינים לתאר סיטואציה בה יש

קרא עוד »
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »