שמירה על כושר לנשים בהריון

אז בדיוק בגלל זה חשוב ללמוד מעט על התועלת ועל היתרונות שבפעילות הגופנית דווקא בזמן היריון.
שמירה על כושר לנשים בהריון

 

יש דעות שונות בכל מה שקשור לנושא הזה של כושר ופעילות גופנית בזמן היריון. האמת היא שכיום כבר די ברור שזה הדבר הנכון וזה מה שיתרום רבות הן לאם ההרה והן לעובר. היו כאלה שטענו כי פעילות גופנית מאמצת עשויה לגרום לצירים וללידה מוקדמת. היה מי שטען כי הפעלת כוח ולחץ מיותר על הגוף יוביל לפקיעת מי השפיר טרם הזמן ובאופן כללי ההמלצה הרווחת הייתה – מנוחה וכמה שיותר. מה שהוביל לכך שנשים רבות פשוט הלכו ותפחו והעלו קילוגרמים מיותרים הרבה יותר מהמסגרת ההגיונית. שלא לדבר על התפתחותם של כאבי גב קשים ומעיקים ועוד כהנה וכהנה 'רעות חולות'. אז כאמור, היום כבר רואים את זה אחרת ואפשר לומר שהפעילות הגופנית רק תורמת ומועילה ומוכיחה את עצמה כנכונה עבור כל אם הרה כמעט.

 

מה קורה לנו בזמן היריון?

הגוף עובר הרבה מאוד שינויים בזמן ההיריון. נפח הדם עולה באחוזים גבוהים של 30% עד 50% כמות הנוזלים בגוף גבוהה מאוד, קצב הלב נעשה גבוה יותר בעד עשר פעימות לדקה, זרימת הדם נעשית איטית יותר והרחם שהולך וגדל לוחץ על הסרעפת ולעיתים מקשה על הנשימה. תהליך ההיריון באופן טבעי מלווה בעלייה במשקל מה שמקשה עוד יותר על הנשימה.

נשים רבות מדווחות על לחץ גובר על שרירי רצפת האגן, על כאבי גב ותחושה של מתח בשרירי הבטן.

לתוך כל זה אנחנו מבקשים להוסיף גם את הפעילות הגופנית. אז אולי על פניו זה לא נשמע הכי הגיוני בעולם. אז בדיוק בגלל זה חשוב ללמוד מעט על התועלת ועל היתרונות שבפעילות הגופנית דווקא בזמן היריון.

 

היתרונות של הפעילות הגופנית במהלך חודשי ההיריון

כושר לנשים בהיריון מועיל לכמה וכמה מטרות.

· שינה טובה יותר בלילה.

· שיפור ניכר בתהליכי העיכול ומניעת עצירות.

· שיפור ואף מניעה בהתפתחות דליות ברגליים.

· ירידה ברמות המתח ואף הפחתה של מצבי חרדה או דיכאון.

· חיזוק השרירים באזור רצפת האגן ובאזור הבטן.

· הקלה משמעותית על כאבי גב.

· שיפור היציבה.

· איזון רמות סוכר בדם וכן ירידת סיכון להתפתחות סכרת הריונית.

· הכנת הגוף לקראת תהליך הלידה.

 

זה לא מסוכן?

אז כפי שכבר הקדמתי, יש מי שטוען כי פעילות גופנית הינה מסוכנת ואף עלולה לגרום להפלות או לידות מוקדמות. אז חשוב לי לסייג ולומר כי כל מה שכתבתי עד כה נכון לנשים בריאות שהן לא סובלות מגורמי סיכון כלשהם.

עם זאת חשוב להיוועץ ברופא המטפל לפני שמתחילים לבצע פעילות גופנית כלשהי. בכל מקרה תמיד עדיף להמשיך באותה פעילות גופנית שנעשתה קודם ההיריון ולא להתחיל עם אתגרים חדשים. כמו כן ספורט תחרותי גם כן אמור להיות מחוץ לתחום.

למעשה כל פעילות שעשויה לגרום לאיבוד שיווי משקל אינה מומלצת.

מה כן טוב? שחייה, הליכה, תרגול על מזרנים, יוגה, פילאטיס ועוד.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על: 

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית גוף ונפש
טיפול שורש
מתי נבצע טיפול שורש?

טיפול שורש הוא כמובן מונח המגיע אלינו ישר מעולם טיפולי השיניים. ברבות הימים הפך המונח לניב שגור בפי רבים. אלו המעוניינים לתאר סיטואציה בה יש

קרא עוד »
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות

הרגלי אכילה לא בריאה בשלבי ההתבגרות וההתפתחות, עלולים לגרום לנזקים בעתיד. במאמר זה אני ממליצה על הרגלים של אכילה נכונה בגיל ההתבגרות. המשיכו לקרוא

קרא עוד »