תזונה נכונה איך עושים את זה

אדם שמבין כי מזון לא טוב פשוט פוגע בו וגורם לו לבעיות של סוכרת, לחץ דם, כאבי גב וכן הלאה מבקש להימנע מכל אלו גם במחיר ש התאפקות מאכילת מוצרי מזון שלא מתאימים לו.
תזונה נכונה איך עושים את זה

 

אפשר לומר שבכל שיטה העוסקת ברפואה משלימה יש את ההמלצות הייחודיות לעניין התזונה. כך שאם החלטתם ללכת על טיפול ברפואה משלימה, השאלות עליהם יהיה עליכם לענות הם מה בדיוק אתם צורכים, מה הגוף שלכם מקבל ומה הא מגיב ועושה עם כל דבר הנכנס אליו. אז יהיו כאלה שימליצו על קמח מלא כי הקמח הלבן מחליש את מערכת העיכול והקיבה. יש מי שיאשים את הקמחים המלאים בגרימת מחלות שונות. יש מי שימליץ על ירקות ירוקים דווקא כי הם מנקים את הגוף ויש מי שילך דווקא על הכתומים שמסייעים לגוף לרפא את עצמו.

אז מה זה בעצם תזונה בריאה ואיך עושים את המעבר הזה מהתזונה הספונטנית הנוטלת כמעט (או לא רק כמעט…) מכל הבא ליד לתזונה מאוזנת, מתוכננת היטב וכזו שלא חורגת בכלום מהכללים?

 

המבט של הרפואה המשלימה

אז אמרנו שברפואה המשלימה נותנים הרבה מאוד תשומת לב לתזונה שאנחנו צורכים.

בכל בעיה רפואית מכל סוג שלא יהיה הטיפול יכלול גם שינוי בתזונה והתאמה של מוצרי המזון באופן כללי בהתאם למצב הגופני הפיזי.

הרפואה המשלימה מסתכלת על הגוף של האדם כמכלול של גוף, נפש ונשמה. אנחנו מושפעים הן מהחוויות השונות שעברנו במהלך החיים, הן מאורח החיים שלנו שזה כולל את הרגלי האכילה, הרגלי השינה, הלחצים שאנחנו חווים וכן הרגלים שלנו בתחום הספורטיבי והפעילות הגופנית.

 

זו הסיבה שאנחנו מגיעים מהר מאוד לכל הסוגיה הזו של המזון.

כך שברגע שאנשים פונים אל רופא מהתחום של הרפואה המשלימה עם תלונה כלשהי, הרי שהרופא לא ימהר לתת לו משככי כאבים לפני שהוא יבדוק מה למעשה גרם לתופעה ומהי סיבת הכאב. ברגע שכבר יודעים מה בדיוק גורם לבעיה, כלומר מהו סוג המזון הבעייתי או מה ההרגל שתוקע אותנו ומוביל לכאב, אנחנו גם יודעים מה עלינו לשנות על מנת לפתור את הבעיה שלנו מהשורש.

אז כל אתגר בריאותי למעשה יעבור פירוק בהתייחס אורח החיים של המטופל כאשר רק בהתאם לכל הפרמטרים הספציפיים והאישיים, ייקבע תוכנית טיפול.

 

כך תתחילו לאכול נכון

זה נשמע הכי פשוט בעולם. לאכול נכון בדיוק כל מה שהגוף שלנו צריך. הבעיה היא שבמבחן המציאות רבים מאתנו לא באמת מצליחים לעמוד בכך. הסיבה לכך ברורה. אנחנו חיים במרוץ מטורף ואין לנו את הפנאי להכין לעצמינו ארוחות מושקעות ובריאות. אז איך בכל זאת נצליח להיכנס לכלך העניין הזה ולשנות את התפריט שלנו?

אז האמת היא שאין פתרון קסם שיוביל אותנו לביצוע השינוי. רבים הם האנשים שיעשו את השינוי הזה רק כאשר הם כבר ייקלעו למצבים לא פשוטים מבחינה רפואית כשר זה יגרום להם לאי נוחות ולהפרעות בתפקוד היומיומי. במצבים מעין אלו, המעבר לתזונה הבריאה נעשית יחסית בקלות רבה יותר כי הפחד מפני העתיד מבחינה בריאותית היא חזקה יותר מכך נזיפה של הדיאטן או אפילו איומים מצד הרופא, בדבר הנזקים הבריאותיים המצטברים.

אדם שמבין כי מזון לא טוב פשוט פוגע בו וגורם לו לבעיות של סוכרת, לחץ דם, כאבי גב וכן הלאה מבקש להימנע מכל אלו גם במחיר ש התאפקות מאכילת מוצרי מזון שלא מתאימים לו.

 

מה תעמיסו על הצלחת?

אז הבנתם שהשינוי אמור לבוא ממכם וחבל שתמתינו למצבי קיצון כאשר שם כבר באמת לא תהיה לכם ברירה.

כאן הזמן והמקום לפנות אל אנשי מקצוע בתחום הזה של אכילה נכונה.

בעזרת אנשי מקצוע תוכלו להגיע לתפריט מושלם שיהיה מותאם עבורכם. התוצאה תהיה בריאות טובה יותר, מצב רוח מרומם יותר וגם שינה איכותית יותר.

 

אולי יעניין אותך לקרוא על:

 

 

אהבתם? שתפו עם חברים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים נוספים בקטגוריית גוף ונפש
טיפול שורש
מתי נבצע טיפול שורש?

טיפול שורש הוא כמובן מונח המגיע אלינו ישר מעולם טיפולי השיניים. ברבות הימים הפך המונח לניב שגור בפי רבים. אלו המעוניינים לתאר סיטואציה בה יש

קרא עוד »
טיפולים דנטאליים אסתטיים
טיפולים דנטאליים אסתטיים שכדאי להכיר

השיניים שלנו בעלות השפעה דומיננטית על המראה הכולל ומלבד רפרטואר רחב של טיפולים הקשורים לבריאות השן, כגון סתימות, כתרים, טיפולי שורש, הרי שבשנים האחרונות עלתה המודעות לקיומם של מגוון טיפולים דנטאליים אסתטיים המיועדים לשיפור התפקוד והחזות של השיניים להשגת חיוך מיליון דולר.

קרא עוד »
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות
אכילה נכונה בגיל ההתבגרות

הרגלי אכילה לא בריאה בשלבי ההתבגרות וההתפתחות, עלולים לגרום לנזקים בעתיד. במאמר זה אני ממליצה על הרגלים של אכילה נכונה בגיל ההתבגרות. המשיכו לקרוא

קרא עוד »